Как да рекламираме продуктите и услугите, които предлагаме, по време на резки промени в икономиката и пазарната среда, бе основна тема на бизнес среща, която събра жени – мениджъри от водещи компании в Пловдив и дами от Бизнес Лейди Клуб. Постковид ситуацията  и прогнозите, свързани с икономическата криза, поставят много въпроси пред собствениците на компании, като един от основните е:

Как да се създаде успешна и финансово изгодна  комуникационна стратегия?

По време на събитието, което се проведе във Винарско имение Драгомир,  най-актуалната и работеща за бизнеса в момента информация от света на маркетинга, бе представена от Виолета Иванова, експерт в реализиране на интегрирани рекламни кампании и собственик на PS Communications. Агенцията е фокусирана именно към разрешаване на проблеми, свързани с неправилно планирани рекламни кампании в интернет и социалните мрежи. Семинарът в Пловдив се организира само няколко дни след една от най-голeмите онлайн конференции в тази област - AdWorld в Дубай, с участието на лектори и експерти от световни агенции в САЩ, Холандия и Англия.

Един от генералните проблеми на онлайн рекламата в момента е пренаситеността на комуникационните канали, което провокира търсене на креативни решения за преодоляването му, коментира Виолета Иванова, която е и организатор на форума. Според световно известният експерт в маркетинга и автор на много трудове в областта на рекламата Сет Годин, един от пътищата за разрешаване на проблема е, съвременните брандове да започнат да създават общности и да обединяват клиентите си около идеи, които вълнуват аудиториите им. Модерните тенденции в бранша са насочени и към начини за подобряване на клиентското изживяване.

Изключително важно е обаче съвременният бизнес да залага на качественото съдържание на рекламните текстове и стойността на посланията, на имиджовата реклама, поддържане на доверието към бранда, както и на тънкостите в психологията на рекламата.

Сред професионалистите в маркетинга и рекламата е актуален и дебатът за преодоляване на техническите проблеми с управление на кампаниите,  свързани с ъпдейта от въвеждането на iOS14 (операционната система на iPHONE) и загубата на данни в резултат на това.

По време на изнесеното обучение бизнес дамите се запознаха и с най-честите грешки, които се допускат от представителите на частния бизнес, решени сами да управляват рекламните си кампании и дигиталния маркетинг. Бе представена и информация за ползата от използването на маркетингови инструменти и функционалности от платформите, с които бизнесът би могъл значително да повиши резултатите си от рекламната си активност.

Как да правим успешен маркетинг, да разберем кои са идеалните ни клиенти и да задържим аудиторията си, как винаги да бъдем на крачка пред конкуренцията и да привлечем вниманието на нови клиенти, каква е истината за инфлуенсърите и как да реагираме на негативните коментари – са само една част от въпросите, които предизвикаха интересен дебат сред бизнес дамите. По време на срещата те участваха и в дегустации на вина от най-новата реколта на Винарско имение Драгомир - Sarva Whit  и Sarva Rose, чиято специална технология за пречистване със зеолит, бе представена лично от собственика Наталия Гаджева. 

В съвременния маркетинг няма строги правила, всяка комуникационна кампания  трябва да бъде планирана съобразно бизнес модела на компаниите и познаваемостта на конкретните продукти, защото успехът се крие в детайлите, смята експертът Виолета Иванова.