Нов високоскоростен влак, свързващ Париж и Берлин, ще бъде пуснат през декември, съобщиха операторите, съобщи The Guardian.
Дневната услуга ще допълни популярния маршрут с нощен влак между двете столици, който бе възобновен миналата година с много шум, но оттогава е съпътстван от технически проблеми.
Дневната влакова линия, която се забави поради логистични проблеми и ще отнеме един час повече от първоначално обявеното, ще се движи между Берлин Хауптбанхоф и Париж Гар дьо Л'Ест, като ще спира в Страсбург, Карлсруе и Франкфурт на Юг, и ще отнема около осем часа.
Най-бързото пътуване с влак между френската и германската столица в момента отнема малко под девет часа, но изисква две или три прекачвания, което прави пътуването тромаво и често ненадеждно.
Снимка: Започналата през декември нощна влакова линия между Берлин и Париж е спряна до октомври./Getty Images
Първоначално новият влак ще се движи само по един път на ден, като ще тръгва от Париж в 9:55 ч. и ще пристига в Берлин малко след 18:00 ч. Обратният курс ще тръгва от Берлин в 11:54 ч. и ще пристига в Париж малко преди 20:00 ч.
Операторите SNCF и Deutsche Bahn изразяват надежда, че пътниците ще възприемат този влак като спокойна алтернатива на полета и като значително подобрение в сравнение с настоящия маршрут. Цените на билетите ще започват от 59 евро за еднопосочен билет във втора класа и от 69 евро за място в първа класа. Цените ще се повишават и намаляват в зависимост от търсенето.
Резервациите ще започнат на 16 октомври, когато мрежите на железопътните ентусиасти заявиха, че очакват да има огромно търсене. Във всеки влак има около 530 места.
DB и SNCF започнаха да си сътрудничат през 2007 г. и оттогава високоскоростните влакове ICE и TGV се движат по интензивно използваните маршрути между Франкфурт и Париж и Щутгарт и Париж.
Добавянето на Берлин-Париж е очаквано от години, не на последно място поради факта, че железопътните оператори в цяла Европа са подложени на натиск да увеличат услугите си в условията на политически натиск за убеждаване на хората да се откажат от самолетите и автомобилите, както и на неотдавнашната тенденция за бавно пътуване след пандемията.
Новият маршрут ще разшири възможностите за пътуване из континента, заявиха във вторник любители на влаковете, и ще бъде полезно допълнение към съществуващите популярни връзки, като например маршрута Франкфурт-Марсилия, който беше пуснат през 2012 г., и Франкфурт-Бордо, който беше въведен миналата година и се изпълнява през лятото.
Голямо въодушевление предизвика повторното въвеждане на нощна влакова линия между Берлин и Париж през декември миналата година, след прекъсване от около десетилетие. Услугата, управлявана от Австрийските федерални железници (ÖBB), е съпътствана от технически трудности и от миналия месец е спряна поради строителни работи. Очаква се да бъде възстановена в края на следващия месец.