Новият шеф на Туитър Илон Мъск реши да отложи пускането на услугата за верификация „Blue Verified“ за сини значки в платформата, „докато се създаде силно доверие в спирането на фалшивите профили". 

Освен това се очаква Туитър профилите на организации и лица да имат различни цветни отметки за в бъдеще. Мъск не даде повече подробности.

Фалшиви сини значки създадоха хаос в Twitter

Мъск въведе нов абонамент след покупката на Туитър

Мъск купи Туитър за около 44 милиарда долара в края на октомври. Функцията, която впоследствие беше създадена на 9 ноември за закупуване на значки чрез абонамент, беше бързо спряна след честото появяване на фалшиви акаунти на знаменитости и брандове.

Миналата седмица Мъск обяви, че ще въведе по-добра версия на функцията отново до края на миналата седмица, което не се случи. След това той посочи, че абонаментът няма да бъда наличен до 29 ноември.

Потребителите създават фалшиви акаунти с купени значки

Години наред значките се даваха на политици и други известни личности, както и на компании и организации, след като са били внимателно проверени от Туитър.

Според новия модел всеки, който плаща осем долара на месец, трябва да получи значка. Няма проверка на самоличност. 

Туитър потвърди, че потребителите ще плащат за значките си

Някои потребители създадоха фалшиви акаунти с значки, които са закупили. Това доведе и до масово разпространение на фалшива информация. 

Туитър спря много от тях, но бързо променящите се опити на компанията да се справи с проблема засилиха още повече объркването.

Експерти по-рано предупредиха, че новата абонаментна услуга „Twitter Blue“, обявена от новия шеф Илон Мъск, която позволява на потребителите да плащат $7,99 на месец за синя отметка, ще бъде незабавно експлоатирана от лоши актьори и измамници и ще подкопае доверието в платформа.

Туитър пред фалит? Мъск “не е над закона”, предупреди американски регулатор

Фалшивите акаунти разпространяват фалшиви мнения

Фармацевтичната компания „Eli Lilly“ бе принудена да се извини на потребителите си в платформата, които бяха накарани да повярват от фалшив акаунт, че инсулинът ще се разпространява безплатно в бъдеще.

Предполагаемо потвърден фалшив акаунт на търговеца на плодове „Chiquita“ обяви, че е свалил бразилското правителство.

След поглъщането от Мъск, платформата се бори, наред с други неща, с нежеланието на големите рекламни клиенти. Приходите от реклама наскоро представляваха около 90 процента от приходите на компанията.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм