Държавните магазини за храни, които правителството реализира по идея на лидера на "ДПС-Ново начало" Делян Пеевски, направиха "крачка напред" към потребителите. Макар все още да няма нито един открит магазин, държавната фирма вече има свой сайт, установи проверка. Там, в рубриката "локации" засега е посочено само "Централен офис - София, бул. България 81Б, ет. 5, офис 11". За сметка на това държавната фирма ще има и онлайн магазин, в който за момента не се предлага нищо.

В началото на есента аграрния министър Георги Тахов обеща за Коледа в 50 обекта да има "Магазин за хората". Тепърва предстои да стане ясно дали за краткото време това ще бъде изпълнено. Проверка на Mediapool в сайта на Агенцията за обществени поръчки показва, че компанията все още не е обявила търгове за зареждане на магазините.

80 компании искат да се включат в проекта

От оскъдната информация, публикувана на сайта на дружеството, става ясна новината, че вече 80 компании са заявили желание да се включат в проекта “Магазин за хората”.

"Започнахме търговски преговори с български производители и преработватели на хранителни продукти. Над 80 компании вече изявиха желание да се включат в нашия проект, което показва силен интерес и потенциал за успешно партньорство в подкрепа на родното производство и хората в малките населени места", пише на сайта на държавната фирма.

В същото време обаче рубриката "Партньори" няма посочен поименно нито един доставчик, но има онлайн форма за кандидатстване за такъв. Многократно от Министерство на земеделието посочваха, че се готвят да реализират идеята за магазините с Централен кооперативен съюз, като първоначалният замисъл е да наемат рафтове в него.

"В началния етап дружеството ще използва елементи от модела "Магазин в магазина" и ще представи доставения асортимент на специално обособени стелажи в партньорските търговски обекти. В момента се водят предварителни разговори с потенциални партньори, някои от които са в по-напреднала фаза, но все още не са финализирани", посочиха преди седмици пред Mediapool от компанията.

От рубриките на сайта става ясно, че веригата ще има и онлайн магазин, за който в момента пише - “Очаквайте скоро”. От рубриката “Кариери” пък за момента се разбира, че “за момента няма отворени позиции”.

По устав и по идея на санкционирания по “Магнитски” Делян Пеевски дружеството може да поставя 10% търговска надценка и да купува предимно български стоки. Сега на сайта на компанията се отбелязва, че ще “публикува методика за ценообразуване и стандарти за подбор на продукти”. Правителството не сбъдна друго искане на Пеевски - магазините да са в клоновете на “Български пощи”.

На сайта се уточнява, че дружеството е създадено с цел прилагане на пазарни инструменти, осигуряващи устойчив достъп на населението, приоритетно в малките населени места, до основни хранителни продукти на предвидими и справедливи цени, ограничаване на ценовите колебания. А също и за подкрепа на местните производители и стимулиране на прозрачна конкурентна среда.

Как се зарича да работи "Магазин за хората"

На сайта си от компанията посочват, че ще развиват партньорски модел, а не класическа верига – използваме „shop-in-shop“, мобилни магазини и местни кооперативни локации.
Ограничена надценка и контрол на разходите за ефективност и краен резултат върху цената.

Оттам обещават предвидими договори към доставчиците, без такси и скрити условия, с ясни срокове за незабавно плащане.

Прозрачни условия за партньорските вериги магазини с максимален срок за отсрочка на задълженията.

Проследим произход – продуктите идват с видим произход и ключови показатели за качество.

Самото дружество посочва, че цели реализиране на печалба и поема стопанския риск от дейността си, не ползва и не планира да ползва държавни субсидии или гаранции.