Комисията за защита на потребителите започва масови проверки на фирмите, извършващи репатриране на коли. Повод да се самосезира КЗП е катастрофата на 29 април на магистрала Тракия в близост до с. Лозен. След инцидента в социалните мрежи се появиха твърдения, че фирма за пътна помощ, пристигнала на мястото на инцидента, е поискала сума от над 800 лева за репатрирането на един от автомобилите в катастрофата.

От КЗП уточняват, че досега не са получавали сигнали от граждани за цените на услугите на фирми за репатриране на автомобили. Комисията подчертава, че не регулира цените, но следи за това потребителят да бъде уведомен предварително за стойността на услугата.

Припомняме, че последната голяма обществено значима акция на КЗП бе в края на януари, когато от органа, управляван от Мария Филипова, поискаха отнемане на лицензите на мобилните оператори.

Според КЗП е налице влязло в сила наказателно постановление за нарушение на закона, което задължава Комисията за регулиране на съобщенията да действа в обществен интерес. В случая със системните нарушения на мобилните оператори, този механизъм представлява крайно необходима мярка за гарантиране спазването на правата на гражданите и осигуряване на законосъобразност в сектора, уточниха тогава от КЗП.

Огромен дял от постъпващите потребителски жалби са свързани основно с пазара на електронни съобщителни услуги и с дейността на трите мобилни оператора, подчертават от Комисията.