Очаква се световното турне на Тейлър Суифт, „ERAS TOUR“ да генерира близо 5 милиарда долара приходи от билети.
„Ако Тейлър Суифт беше икономика, тя щеше да е по-голяма от икономиките на 50 страни!“
Огромното въздействие на певицата върху музикалната индустрия след нейния дебют преди 17 години (тогава тя беше само на 16) не се ограничава само до комерсиален успех.
Тя влияе и върху правата на артистите, разбиването на традиционния модел за издаването на албуми, промените в авторските права и собствеността върху песните.
Тя продава много албуми, включително римейкове на нейни стари.
Рядко е да се изкачиш толкова високо до поп-върха (както Тейлър Суифт), и още по-рядко е - да повлияеш толкова сериозно на бизнеса.
Певицата притежава истински талант да се ангажира с феновете си, показвайки несравнима отдаденост, която може да сломи Ticketmaster, и да доведе до изслушване в Сената.
Тя използва огромното си влияние, за да промени всеки аспект на музикалната индустрия.
Тейлър Суифт вдъхнови революция към винила, промени начина, по който се купуват и продават билети за концерти.
А, когато става въпрос за самата музика – певицата има пълен контрол.
С разум и изящество, Суифт запази своята база от предани млади фенове, като същевременно добави нова публика, флиртувайки с различни жанрове - от поп до трап, от фолк до хип-хоп.
Лили Друмева-О‘Райли с Тейлър Суифт
Тя е лидер в борбата за "правата на артистите"
Днес е лесно да се забрави, но в продължение на почти три години, през 2010 г., музиката на Тейлър Суифт беше заличена в Spotify.
„За ценните неща трябва да се плаща! Моето мнение е, че музиката не трябва да е безплатна.”, споделя американската певица и автор на песни.
Суифт не позволи на платформата да излъчва песните й до юни 2017 г.
Тя владее изкуството да поема контрол
Музиката от нейните първи 6 албума беше продадена (против волята й) от бившия й звукозаписен лейбъл Big Machine Records, през 2019 г.
Суифт изрази възражението си, като презаписа всички песни от албумите, за да получи правата върху разпространението на творчеството си.
И нейните фенове предпочетоха да купят римейковете, а не оригиналите.
Суифт промени начина, по който изпълнителните взаимодействат с феновете си
Спомняте ли си старите времена, когато артистите се „изолираха“ от феновете?
Тейлър стана един от първите артисти, който не просто използваше социалните медии като инструмент за съобщения, но и като начин за директна комуникация с феновете.
Тя разшири това усещане за интимност и връзка с тях в платформи като Twitter и Instagram, чрез персонализирани подаръци и писма.
Суифт организира тайни партита в къщата си за прослушване на предстоящи албуми и сингли.
По време на концерт, тя често отправя лични поздрави към отделни фенове.
Тя показа, че артистите могат да се променят и да експериментират с различни стилове
Тейлър Суифт никога не е била просто кънтри артист. Въпреки че нейният дебютен албум от 2006 г. беше издаден в тази категория.
Завоят й към класическия поп настъпи в албума „1989” от 2014 г.
В своите два последователни албума по време на пандемията, „Folklore“ и „Evermore“, певицата експериментира с инди и фолк-рок звук.
Това допринесе за разширяване на нейната фен база и достигане до „по-алтернативно мислеща публика“.
Тя се изявява като експерт в маркетинга
Певицата разбира аудиторията си и е култивирала надеждна запазена марка.
Позиционирала се е перфектно, като е намерила подходящия стил за своя глас и историите, които разказва.
Те са вдъхновени от живота на младите хора и проблемите с които те се справят. По този начин, Тейлър прави феновете си съпричастни.
Тя се различава от останалите изпълнители, за които работят огромни екипи, които създават творчеството им.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Легендарни джаз музиканти и носители на „Грами“ на десетото издание на Plovdiv Jazz Fest
- Светлозара Сиракова: Родителите трябва да говорят за пари с децата си още на 4-годишна възраст
- 40% от българите не са прочели нито една книга в последната година
- Красен Станчев: Работещ парламент в предизборна кампания води до повече харчене на средства