Неотдавнашно международно проучване на платформата Weforum попита 500 бизнес лидери какво отличава безупречните служители. Изследователите са искали да разберат защо някои хора са по-успешни от други в работата си и отговорите са били изненадващи.

Какви умения притежават успешните емоционално интелигентни хора

Снимка с илюстративна цел: Pexels

Проблемът е, че когато лидерите казват "личност", те не разбират какво имат предвид. Личността се състои от стабилен набор от предпочитания и тенденции, чрез които подхождаме към света. Да бъдеш интровертен или екстровертен е пример за важна личностна черта. Личностните черти се формират в ранна възраст и се фиксират до началото на зрелостта. Много важни неща за вас се променят през целия ви живот, но личността ви не е едно от тях.

Личността се различава от интелекта (или IQ). Двете неща не се срещат заедно по никакъв значим начин. Личността също така се различава от емоционалната интелигентност (или EQ) и именно тук проучването, а и повечето лидери в тази област, са интерпретирали погрешно този термин. Качествата всъщност са умения за емоционална интелигентност. За разлика от личността, която е неизменна, вие можете да промените и подобрите своята EQ.

Успешните хора не притежават "дадени от Бога" личностни характеристики; те разчитат на прости, всекидневни EQ умения, които всеки може да включи в репертоара си. Лидерите също не трябва да търсят тези умения на всяка цена (макар че не е лошо, когато ги открият).

Удовлетворението: Мисията възможна

Едно нещо, което изключителният служител никога не казва, е: "Това не е в описанието на работата ми". Отличните служители работят извън границите на длъжностните си характеристики. Те не са и уплашени.

Какви умения притежават успешните емоционално интелигентни хора

Снимка с илюстративна цел: Pexels

Вместо да очакват признание или компенсация, те продължават напред в работата си, уверени, че ще бъдат възнаградени по-късно. Умеят да запазят самообладание, като представят позициите си спокойно и логично. Способни са да издържат на лични нападки в преследване на по-голямата цел и никога не използват тази тактика сами.

Фокус и концентрация

На пилотите изпитатели често се казва: "Когато нещата започнат да се объркват, не забравяй да управляваш самолета." Самолетните катастрофи са резултат от това, че пилотите са се концентрирали прекалено силно върху идентифицирането на проблема.

Какви умения притежават успешните емоционално интелигентни хора

Снимка с илюстративна цел: Pexels

Полет 401 на Eastern Airlines е само един от примерите: Екипажът е бил толкова загрижен за сваленото шаси, че не е разбрал, че губи височина, докато не е станало твърде късно, въпреки че в пилотската кабина са се включили аларми. Лидерите по природа разбират принципа "Просто управлявай самолета". Те не се разсейват от раздразнителни клиенти и междуофисни дрязги. Те могат да правят разлика между реалните проблеми и фоновия шум; затова остават фокусирани върху важните неща.

Его контрол

Всеки има его. Но то не бива да пречи, когато трябва да се признават грешки. Независимо дали става въпрос за заяло чекмедже на бюрото, или за неефективен, разточителен процес, който влияе на паричния поток на целия отдел, проблемите не се подминават. "О, така е било винаги" просто не съществува в речника им.

Какви умения притежават успешните емоционално интелигентни хора

Колаж: Георги Сарафов

Работата със своенравни хора е разочароваща и изтощителна за повечето хора. Изключителните служители контролират взаимодействията си с токсични хора, като държат чувствата си под контрол. Когато трябва да се изправят срещу токсичен човек, те подхождат рационално към ситуацията. Те идентифицират собствените си емоции и не позволяват на гнева или разочарованието да подхранват хаоса.

Ако сте мениджър, който се опитва да разшифрова сбъркан отчет, "Не е моя грешка" е най-дразнещата фраза. Успешните хора са отговорни. Те са отговорни за работата си, за решенията си и за всички свои резултати - добри или лоши. Те обръщат внимание на ръководството на своите грешки, вместо да се надяват, че никой няма да разбере за тях, като осъзнават, че мениджърите не искат да обвиняват, а да свършат успешно възложената задача.

Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм