Листването на борсата през миналата седмица на базираната в Мумбай Cello World, произвеждаща най-различна кухненска посуда и принадлежности - от кутии за храна и бутилки за вода до кутии за съхранение и пластмасови мебели, създаде още един милиардер, пише Darik Business Review.
59-годишният Прадийп Ратод, председател и управляващ директор на компанията, влиза в клуба на най-богатите благодарение на 44-процентния си дял в Cello World, който вече се оценява на 1 млрд. долара.
Индийски милиардер: Младите трябва да работят по 70 ч. седмично
Акциите на Cello World, която продава своите кухненски продукти под марката Cello, започнаха да се търгуват на 28% по-висока цена от постигнатите по време на IPO-то 648 рупии, а емисията беше презаписана 39 пъти.
Според Дийпак Джасани от борсовия посредник HDFC Securities, успехът на това листване се дължи на “подобрените нагласи на пазара към компании със средна пазарна капитализация и подходящия момент за осъществяването му.”
Можете да отседнете на частния остров на Ричард Брансън за празниците
Индийците се готвеха да отбележат фестивала на светлината Дивали, а “продажбите на потребителски стоки за дома скачат в този период,” казва Джасани.
Приходите на Cello World, която произвежда най-различни пластмасови, стъклени и порцеланови продукти, скачат със 70% през последните две години, достигайки 17.97 млрд. рупии (219 млн. долара) за финансовата година, приключила през март 2023 г.
Нетната печалба на компанията нараства с 58% за същия период до 2.8 млрд. рупии (35 млн. долара). Джасани също така допълва, че макар че цената на акциите от IPO-то не е била ниска, компанията се е харесала на инвеститорите заради широката си продуктова гама.
Благодарение на увеличаващата се средна класа на Индия, пазарът на потребителски стоки нараства с годишен общ темп от 6.9% от 2020 г. до 348 млрд. рупии (4.2 млрд. долара) до финансовата 2022 г.
Очаква се той да расте още по-бързо с 10.2% на година и да достигне 565 млрд. рупии (6.8 млрд. долара) до финансовата 2027 г., докато индийците обновяват своите кухни и ги пълнят с елегантни продукти.
Това е пренаселен пазар, на който Cello World се конкурира с добре познати марки, като Borosil, TTK, Milton и La Opala.
В допълнение към кухненските съдове и прибори, които съставляват близо две трети от общите приходи на компанията, Cello World продава още химикалки, канцеларски материали и пластмасови мебели, като последната категория допринася с 18% към приходите на компанията.
Cello World се надява да се възползва от увеличаващото търсене в страната на пластмасови мебели, като този пазар се очаква да нарасне до 270 млрд. рупии (3.3 млрд. долара) до финансовата 2027 г., в сравнение със 122 млрд. рупии (1.5 млрд. долара) за финансовата 2022 г.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts