Държавен архив - Русе гостува с пътуващата изложба "Рекламата е душата на търговията" в зала "Русе" на Регионалния исторически музей.

Експозицията е своеобразна панорама на рекламното дело в България от началото на 20 век до края на Втората световна война, разказа в ефира на Дарик началникът на русенския архив Толя Чорбаджиева. /Цялото интервю чуйте в прикачения файл/. На 37 тематични табла могат да се видят репродукции на около 900 реклами. Те обхващат всички области от всекидневието на българина в посочения период. Показани са реклами от вестници, списания, афиши, брошури. Представени са не само големи световни компании, които предлагат своята продукция на българския пазар, но и по-малки фирми в областта на кинкалерията, модата и други. Показани са реклами, описващи градския живот в страната по онова време, но и такива, свързани със селото.  Любопитно е графичното оформление, което е съвсем различно от днес, а някои от рекламите са шедьоври с хумористичен привкус на посланията. По-ранните реклами са рисувани, а по-късно навлиза и черно-бялата фотография. Друг специфичен елемент е съдържанието - старите реклами акцентират върху продукта – какво представлява сам по себе си и неговите качества.

Целта на изложбата е да подкани публиката да усети духа на епохата от началото на ХХ век.

Изложбата е дело на Държавен архив – София.