
Между 14 и 15 млн. лв. са приходите всяка година от т.нар „продуктова такса“, които плащат компаниите за международни превози в България. Абсурдът с тези такси се допълва и от факта, че договорите с лицензираните от МОСВ фирми, които ги събират, е само за една година. Кой транспортен бизнес инвестира няколко стотин хиляди в автобуси или камиони, с идеята да ги рециклира след една година? – актуалното питане, в подкрепа разследването на Дарик и Euro News е и на председателя на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Йордан Арабаджиев отбеляза, че през 2018 г. от съюза завеждат дело, в резултат на което Върховният административен съд (ВАС) отменя разпоредбите в наредбата за продуктова такса. Аргументите на съдиите са подробни и обосновани, но година по-късно друг 5-членен състав на ВАС обезсилва това решение с мотива, че превозвачите „нямат правен интерес“. Нужна е адекватна нормативна регулация, категорични са от бранша.
Още информация по темата с екотаксите - в darik.bg
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Адв. Емил Георгиев по Дарик: Напълно възможно е и на втория тур да се гласува само с хартия
- ВАС разглежда жалбите срещу решението на ЦИК да отмени машинното гласуване
- Внесена е жалба във ВАС срещу решението на ЦИК да се гласува само на хартия
- КНСБ: Не смятаме, че инициативата ”Достъпно за вас” ще овладее спекулативните процеси в цените