Между 14 и 15 млн. лв. са приходите всяка година от т.нар „продуктова такса“, които плащат компаниите за международни превози в България. Абсурдът с тези такси се допълва и от факта, че договорите с лицензираните от МОСВ фирми, които ги събират, е само за една година. Кой транспортен бизнес инвестира няколко стотин хиляди в автобуси или камиони, с идеята да ги рециклира след една година? – актуалното питане,  в подкрепа разследването на Дарик и Euro News е и на председателя на Съюза на международните превозвачи  Йордан Арабаджиев.

Разследване на Дарик и EuroNews: На кого и за какво плащаме „екотаксите“ за МПС и къде отиват парите ни?

Йордан Арабаджиев отбеляза, че през 2018 г. от съюза завеждат дело, в резултат на което Върховният административен съд (ВАС) отменя разпоредбите в наредбата за продуктова такса. Аргументите на съдиите са подробни и обосновани, но година по-късно друг 5-членен състав на ВАС обезсилва това решение с мотива, че превозвачите „нямат правен интерес“.  Нужна е адекватна нормативна регулация, категорични са от бранша.

Още информация по темата с екотаксите - в darik.bg

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм