Ако старта на Mr. Bricolage в България поставя началото на история за това как един френски майстор променя представите ни за „Направи си сам“ и домашен уют, то следващите двадесет и пет години са история за хората, които направиха тази промяна възможна. Защото зад всеки рафт, подреден с прецизност, зад всяка усмивка на касата и зад всяка зона „като от списание“, стои екип от хора, чиято отдаденост се е превърнала в част от самия дух на компанията. Но как се гради и поддържа подобен екип?  Тук има какво да научим от „майсторлъка“ на Mr. Bricolage.

Когато на 30 ноември 2000 г. първият магазин отваря врати, в екипа са 74 души, които с ентусиазъм поемат чисто новата за времето си мисия да внесат естетика и професионално отношение в безбрежния  свят на балканския ремонт, да сложат с усмивка ред в хаоса и вкус в геометрията на труда.  Днес техният дух е умножен повече от десетократно и достига до 946 човека – жива топография от характери и професионални умения, разпределени между 10 града, 13 магазина и една централа, координираща цялата система. От продавач-консултантите, които усещат клиента още преди да проговори, през тези, които мислят в настоящи цифри до онези, на които се пада да взимат  бъдещи решения - всички те са част от един и същ жив организъм – семейството на Mr. Bricolage.

Хората зад майсторлъка: семеен портрет на Mr.Bricolage

Mr. Bricolage e създаден като семеен бизнес, а не като корпорация и въпреки експанзията си в Европа, продължава да носи духа на семейството. Това прави от самото начало средата различна и пасваща на хората, които работят в компанията.

В България осем души са тези, които са част от Mr. Bricolage от ден първи – различни по „възраст, пол, занятие“, както е казал поета, но свързани от общата увереност, че работят в една различна компания, която има смисъл не само за тях, но и за клиентите, защото всеки ден всеки от тях прави живота ни малко по-добър. И усилията му са видими в почти всеки български дом.  Животът се  сменя – хора, стоки, технологии, поколения, но „Великолепната осморка“  остава като неизменна координата, по която се мери устойчивостта на Mr. Bricolage.  Те са и онзи притегателен център, около който се завъртат останалите, дошли по-късно и останали вече над две десетилетия. Кое ги задържа толкова дълго?  Вероятно факта, че в Mr. Bricolage времето не се измерва с трудови договори, а с цикли на развитие и със сезони на професионално израстване. В такава среда професионалното дълголетие не е статистика, а естествен резултат от система, в която грижата и отговорността имат стойност, равна и даже по-голяма от тази на успеха.

Всички тези хора създават неповторимата „Бриковизия“, в която управленските решения и стратегическите посоки вървят ръка за ръка с човешките и колегиални отношения и с една специфична за Mr. Bricolage форма на уважение към труда на всеки един.  Тук взаимната подкрепа е ценност, професионализмът има човешко лице и редът не е наложен отвън, а изграден с внимание и постоянство отвътре. В Mr. Bricolage обикновената ежедневна работа се превръща в култура, а културата в занаят, който се предава не по задължение, а по вътрешна необходимост.

Хората зад майсторлъка: семеен портрет на Mr.Bricolage

И именно от тази вътрешна култура израства всичко, което предстои. Бъдещето на Mr. Bricolage не се появява внезапно, то е резултат от време, в което натрупаният опит се е превърнал в стабилна основа за всяка следваща крачка. Последният пример за това е най-новият магазин, който предстои да бъде отворен на 27 ноември в XOPark. Той е естествено продължение и материализиран спомен за всичко научено през последните двадесет и пет години. В пространството от 10 000 кв.м., приютило над 50 000 различни артикули за дома и ремонта, мащабът среща вниманието към детайла, технологиите не изместват човека, а му дават повече възможности да се разгърне. Новите дигитални решения не променят духа, а подчертават характерния за всеки един член на екипа на  Mr. Bricolage усет да превръща практичното в красиво, обикновеното в значимо, а магазина в дом.

Mr. Bricolage влиза в бъдещето така, както започна преди четвърт век – с увереност, че истинската иновация има човешко лице. И по- точно 946 различни лица, които могат да бъдат видени и усетени зад всяка нова технология, зад всеки продукт и зад всяка витрина.  Именно в тях се крие най-големият майсторлък на  Mr. Bricolage.

Хората зад майсторлъка: семеен портрет на Mr.Bricolage