Effie България обяви финалистите в петнадесетото издание на престижния конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации. Претенденти за отличието Effie сакампании и комуникационни активности, доказали максимална ефективност по измерими критерии, реализирани в периода 1 януари 2021 – 31 август 2022 година. Тази година, благодарение на въвеждането на категория „Устойчив успех“, агенции и компании имаха възможност да демонстрират ефективността на маркетинговите комуникации за повече от 3 години.

Effie® България обяви журито на тазгодишното издание на престижния конкурс

Доказали се специалисти от различни области на бизнеса оценяваха най-ефективните маркетингови комуникации в конкурса и определиха най-съвършено изпълнените кампании, които достигнаха до финалния кръг:

КАТЕГОРИЯ: КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ

Твоята първа работа има значение

Търговска марка: TELUS International Bulgaria

Клиент: TELUS International Bulgaria

Агенция: proof.

Маркетингконсултации и проучвания: BluePoint

Медийна агенция: Digitas

КАТЕГОРИЯ: МАЛЪК БЮДЖЕТ

Топли приказки за лека нощ

Търговска марка: Олимпус

Клиент: Тирбул ЕАД

Агенция: Noble Graphics

Медийна агенция: Direct Media KRES

Тематичен уъркшоп подпомага подготовката на заявките за престижните награди Effie България

КАТЕГОРИЯ: МАРКЕТИНГ ПРИ АКТУАЛНИ СЪБИТИЯ

Дари или купи изкуство за Украйна

Търговска марка: Фондация „За Нашите Деца“ 

Клиент: Фондация „За Нашите Деца“

Агенция: TheSmarts

PR агенция: Paragraph42

#choosetovote

ТЪРГОВСКА МАРКА: Skapto

Клиент: Skapto

Агенция: proof.

Продуцентска къща: Pudding

КАТЕГОРИЯ: МЕДИЯ СТРАТЕГИЯ И ИНОВАЦИИ В ТРАДИЦИОННИ И ДИГИТАЛНИ МЕДИИ

Карта, та дрънка!

Търговска марка: KauflandCard

Клиент: Kaufland България

Агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София

Творческа агенция: Noble Graphics

Дигитална агенция: Knoway

Медийна агенция: Zenith Media

OMV MaxxMotion

Търговска марка: ОMV

Клиент: OMV България

Агенция: Carat, a dentsucompany

OMD е обявена за глобална медийна агенция на 2020 година

КАТЕГОРИЯ: НЕСТОПАНСКИ СЕКТОР

БарзаЗдраве

Търговска марка: Фондация „Три жени‟

Клиент: Фондация „Три жени‟

Агенция: McCann Sofia

Партньор: Медицински център Ориндж

Дари или купи изкуство за Украйна

Търговска марка: Фондация „ЗаНашитеДеца‟ 

Клиент: Фондация „За Нашите Деца‟

Агенция: The Smarts

PR агенция: Paragraph42

SoundOff

Търговска марка: Фондация „Четири лапи‟

Клиент: FourPaws Bulgaria

Агенция: proof.

Продуцентска къща:PushPull

КАТЕГОРИЯ: ПОЛОЖИТЕЛНА ПРОМЯНА

Най-сладкият начин да спасиш света

Търговска марка: Mastercard

Клиент 1: Mastercard Bulgaria

Клиент 2: Истински мед

Агенция: McCann Sofia

Storytelling: 3 Минути Медия

С карта се стига навсякъде

Търговска марка: Банка ДСК

Клиент: Банка ДСК

Агенция: Noble Graphics

КАТЕГОРИЯ: ПРОМОЦИИ

MyFixeez

Търговска марка: Kaufland България

Клиент: Kaufland България

Агенция: Wunderman Thompson Sofia

Медийнаагенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Продуцентска къща: AprioriProduction House

PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София

Пиеш Фибела- Печелиш награди.

Търговска марка: ФибелаУейв

Клиент: Обединена Млечна Компания

Агенция: guts&brainsDDB

Медийна агенция: Optimum Media OMD

Дигитална агенция: MATE Advertising

Свежите суперфутболисти

Търговска марка: Kaufland

Клиент: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

Продуцентска къща: Switch Productions

Дигитална агенция: Knoway

Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън OMD

Медийна агенция: Zenith Media

КАТЕГОРИЯ: СТОКИ

Освежи се с 300

Търговскамарка: Coca-Cola

Клиент: Coca-Cola Bulgaria

Агенция: McCann Sofia

Медийна агенция: Huts Group

Серия „Шуменско Авторско Пиво‟

Търговскамарка: Шуменско

     Клиент: Carlsberg Bulgaria

     Агенция: Noble Graphics

Продуцентска къща: Switch Productions

КАТЕГОРИЯ: УСЛУГИ

„Всяка мечта си струва‟ – потребителски и жилищни кредити

Търговска марка: Пощенска банка

Клиент: Пощенска банка (Юробанк България АД) 

Агенция: Ogilvy Group Bulgaria

Дигитална агенция: Digital ID

Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Продуцентска къща: KnowHowFilms

PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София

Карта, та дрънка!

Търговскамарка: Kaufland

Клиент: Kaufland България

Агенция: Noble Graphics

Продуцентскакъща: Human

Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Дигитална агенция: Knoway

Медийна агенция: Zenith Media

Рециклирай и спести

Търговска марка:Yettel

Клиент: YettelБългария

Агенция:guts&brainsDDB

Медийнаагенция: PHD

Продуцентскакомпания: PushPull

КАТЕГОРИЯ: УСТОЙЧИВ УСПЕХ

На върха на планината

Търговска марка: Пиринско

Клиент: Carlsberg Bulgaria

Агенция: Noble Graphics

Продуцентска къща:Switch Productions

Супер Селско

Търговска марка: Гурменица

Клиент: Ростар БГ

Агенция: Нитрам Комюникейшънс

Медийна агенция: Mindshare

Продуцентска компания: Комбайн Продъкшънс (кампания 2017)

Продуцентска компания: КnowHowFilms (кампания 2018)

Продуцентска компания: Filmmaker (кампания 2021)

КАТЕГОРИЯ: ВЪВЕЖДАНЕ НА НОВ ПРОДУКТ ИЛИ УСЛУГА

Няма финалисти

КАТЕГОРИЯ: МЕДИИ, КУЛТУРА И РАЗВЛЕЧЕНИЯ

Няма финалисти

Победителите ще бъдат обявени по време на официална церемония на 13 декември 2022 година. Билети за събитието могат да бъдат закупени през https://www.effiebulgaria.org.

Наградите Effie са глобален форум с мисия да водят, вдъхновяват и награждават маркетинговата ефективност и професионалистите зад най-ефективните практики. Наградите са отворени за всички агенции, рекламодатели и търговски марки, които искат да бъдат признати за най-ефективните си маркетингови усилия, които са се отличили и са постигнали реални, измерими резултати.

Конкурсът Effie България се организира отБългарска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), като тази година се провеждат под наслов „Съвършено свършена работа“.

Наградите Effie България 2022 се провеждат с изключителната подкрепа на bTV Media Group – платинен спонсор, и Kaufland България – златен спонсор на конкурса.

За наградите Effie:

Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Повече от 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции.

Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция  относно начините за създаване на работеща реклама.

Началото е през 1968 г. Тогава Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната средспециализираните маркетингови награди. Сред важните отличия бяха добавени Global Effie и локалните Effie Europe, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East, Effie North Africa и 50 Effie национални конкурса. Създаден бе първият обективен индекс за успешна комуникация и марка - Effie Effectiveness Index.

В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007 година. Той покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измеримик ритерии.

За повече информация посетете effie.org и effiebulgaria.org. Следвайте @effieawards в Twitter за новини относно програмите Effie.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм