За поредна година маркетингови специалисти с доказан опит и професионализъм ще оценяват най-ефективните маркетингови комуникации в петнадесетото издание на Effie България. В състава на журито на най-престижния конкурс за маркетингова ефективност са включени 19 представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за пазарни изследвания и независими консултанти.
Кои са най-съвършено изпълнените кампании тази година ще определят: Ангел Искрев – Творчески директор, proof.; Богдан Богомилов – Независим експерт; Велислава Попова – Главен редактор, Дневник; Веселин Димитров – Главен редактор, Forbes България; Гергана Иванова – Управляващ партньор, The Smarts Group; Грета Колева – Управляващ директор, Graffiti BBDO и Proximity Sofia; гл. ас. д-р Даниела Кадийска – Преподавател в департамент „Кино, реклама и шоубизнес", Нов български университет; Десислава Проева – Директор „Продажби“, bTV Media Group; Десислава Топалова – Маркетинг Мениджър Телевизионни канали, NOVA Broadcasting Group; Елена Колева – Изследователски директор, агенция Pragmatica; Зорница Тодорова – Mениджър за България, New Age Media/Cinema City Bulgaria; Иван Киров – Chief Strategy Officer, McCann Sofia; Иво Алтънов – Управляващ директор, Noble Graphics; Катерина Ушева – Mаркетинг директор, Kaufland България; Марчела Абрашева – Регионален управляващ директор Kantar за Югоизточна Европа, KANTAR; Светлана Димитрова – Frontline Activation Senior Brand Manager, The Coca-Cola Company; Светлана Тачева – Директор Изследвания, Publicis Groupe България; Юлиан Добрев – Създател и директор изследвания, BluePoint Research and Consulting; Ясен Димитров – Старши мениджър Бизнес комуникации, UniCredit Bulbank.
На 21 октомври 2022 г. изтича крайният срок за приемане на заявки за конкурса. Кандидатурите ще бъдат оценявани през ноември, а победителите ще бъдат обявени през декември 2022 г.
Една кампания или маркетингова активност може да се състезава със заявки в една категория от раздел „Секторни категории“ и в една категория в раздел „Специални категории“. За представянето на маркетинговата комуникация в различни категории се подават отделни заявки, съобразени с особеностите на конкретната категория, като за всяко участие се дължи отделна такса. Заявките, подадени от агенции - членове на БАКА, се ползват от преференциални такси.
Наградите Effie са златният стандарт за маркетингова ефективност, отличаващи идеите, които работят. Те награждават усилията, които успяват да постигнат крайни резултати чрез обединяване на различните елементи на стратегия, творчество, медии и изпълнение. Конкурсът покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи най-значимите постижения и успешни комуникационни кампании и маркетингови практики, доказали максимална ефективност по измерими критерии.
Наградите Effie България се организират от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), като тази година се провеждат под наслов „Съвършено свършена работа“.
Повече информация за регламента на конкурса, документация за участие и насоки за подаване на успешни заявки можете да намерите на: effiebulgaria.org
Наградите Effie България 2022 се провеждат с изключителната подкрепа на bTV Media Group – платинен спонсор, и Kaufland България – златен спонсор на конкурса.
За наградите Effie:
Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Повече от 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции. Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, Effie фокусира вниманието върху най-ефективните идеи и насърчава разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на работеща реклама.
Началото е през 1968 г. Тогава Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди. Сред важните отличия бяха добавени Global Effie и локалните Effie Europe, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East, Effie North Africa и 50 Effie национални конкурса. Създаден бе първият обективен индекс за успешна комуникация и марка - Effie Effectiveness Index.
В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007 година. Той покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.
За повече информация посетете effie.org и effiebulgaria.org. Следвайте @effieawards в Twitter за новини относно програмите Effie.
Effie® и логото “E” са регистрирани марки на Effie Worldwide, Inc. и се използват с лиценз от Асоциацията. Всички права са запазени.