• НЗОК ще съобщава чрез SMS и Viber на гражданите статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти
  • Съобщенията ще се генерират автоматично

От 1 септември Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) стартира SMS и Viber известяване на гражданите за статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти, заплащани от НЗОК или Районната здравноосигурителна каса (РЗОК). Целта - максимално улеснение за пациентите. По същия начин ще бъдат уведомявани и хората с увреждания за издадените от Лекарските консултативни комисии (ЛКК) протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти, и за издадените от НЗОК/РЗОК одобрения по постъпилите заявления. За това съобщи и.д. управител на НЗОК Момчил Мавров.

Съобщенията ще се генерират автоматично, за да може да няма забавяне във времето за уведомяване, съобщават от касата. Те ще бъдат кратки и с информация за номера на протокола и валидността му. Към тях няма да има прикачени файлове, както и да се изискват пари. Ще се изпращат при регистриране на нов протокол, при нужда от допълнителни документи,  отказ,  прекратяване и при изтичане на срока на протокола.

За какво са протоколите? 

На сайта на НЗОК е посочено, че най-скъпите лекарства за тежки хронични заболявания, които заплаща здравната каса, частично или напълно, се отпускат по специален ред – с протоколи. Само хората с непрекъснати здравноосигурителни права могат да ги получават. От миналата година протоколите за скъпоструващи лекарства за домашно лечение се подават до здравната каса по електронен път от лекаря, който следи даден пациент.

Здравната каса стартира SMS и VIBER известяване за улеснение на пациентитеСнимка: Момчил Мавров на пресконференция/ БТА

В сайта на осигурителната институция пише още, че когато се кандидатства за продължаване на лечениетосрокът за разглеждане е 30 дни от датата на подаване на документите в РЗОК. Но има и няколко уточнения - в случай, че подадената по електронен път документация е недостатъчна за нуждите на медицинската експертиза, Комисията в ЦУ на НЗОК/РЗОК уведомява специалиста или специализираната комисия и определя подходящ срок за допълване на документацията.

До представяне на изисканите документи срокът за разглеждане в комисията спира да тече.