В „Захарни заводи“ посрещаме тази годишнина с особена гордост и заради добрите финансови икономически показатели през последните години, в условия които са особено тежки не само за нас, но за целия свят, коментира в интервю за Дарик радио председателят на Надзорния съвет на компанията господин Георги Узунов. Той гостува в предаването на Ники Кънчев.
През последните 10 години компанията е инвестирала повече от 50 милиона лева в модернизация и оптимизация на производствените процеси и в устойчивото си развитие, а през последните две е носител на много цененото отличие „Най-зелените компании“ в България.
Основани преди 110 години от 36-годишния годишния чешки инженер Томаш Прицка, сега заводите се ръководят от господин Узунов и колегите му. Те дават заплати на над 700 човека в "Захарни заводи"
Зелената ни политика включва поддържането на парк с вековни дървета около нашата площадка, както и и превръщането на едно депо за отпадъци в нова гора заемаща 130 дка. Наградите са и защото инвестираме много в енергийната ефективност, въвеждане на рециклируеми опаковки, и като венец в изграждане на фотоволтаични паркове, от които два на обща стойност 4,5 MW вече са редовно експлоатирани.
„Можем да се похвалим с чисто нова фабрика за производство на спирт по уникална технология от 2019 година, както и с ново модерно оборудване за пакетиране на захар в хартиени опаковки, за производство и пакетиране на бучки заха", сподели господин Узунов. Нови са и иновативните производствени линии в дивизия „Захарни изделия“ – за производство на пастили, мини локуми, тахан и халва. Задържаме стабилни пазарни позиции в различните дивизии, развиваме нови продукти и марки“, обобщи той успехите на компанията.
Два юбиляра: "Захарни заводи" на 110 години и Дарик радио на 30 години!
Председателят на надзорния съвет на „Захарни заводи“ разказа и за любимите захарни продукти на българите: „Най-високо на пиедестала стои захарта под бранда „Сладея“ – гарант за качество. Какво да кажем за лукчето, което не е просто един карамелажен бонбон, а символ за това, че ако продуктът носи полза за потребителя, клиентите ще го обичат и те наистина го обичат. Локумът и халвата „Сладки времена“ нямат аналог. Лимоновите резанки и ментината са любими марки на покаления българи. Нашият спирт е търсен в бизнес средите в Европа заради превъзходното си качество, просто няма примеси, акцентира Узунов.
Как компанията преодолява тежката криза през 90-те, как се грижи сега за своите 700 души работници, и как преди 110 години 30-годишният чешки инженер Томаш Прицка поставя началото с помощта на Пражката кредитка банка – чуйте в прикаченото интервю.