YouTube изложи целите си за тази година, които включват улесняване на работата на създателите и стимулиране на популярен формат, който се конкурира с TikTok.

Според главния продуктов директор Нийл Моан платформата за видеосподеляне инвестира в кратките видеа и видеото на живо, както и в инструменти, които да помогнат на създателите да печелят пари и да създават свежо съдържание.

Зукърбърг заплашва със спиране на Фейсбук и Инстаграм в Европа

"Създателите на YouTube са сърцето и душата на платформата и ние искаме те винаги да могат да изпълняват най-амбициозните си творчески цели", каза Моан в публикация в блога.

"За да им предоставим всички възможности, ще продължим да инвестираме в многобройните ни формати", допълни той.

Съдържанието в кратък формат, като например видео откъсите, които са печеливша съставка в TikTok, е изключително популярно. Според Моан концепцията на YouTube, наречена "Shorts", е регистрирала повече от 5 трилиона гледания за всички времена.

Миналата година YouTube стартира фонд за възнаграждаване на тези, които създават популярно съдържание в "Shorts", и проучи начини за печелене на пари от тях, като например спонсорство на брандове, специални форуми за чат или добавяне на възможност за пазаруване директно от публикуван видеоклип.

Кратките видеоклипове, които обикновено се правят със смартфони, могат да бъдат дълги до 60 секунди, а популярните теми са музика и комедия.

Компанията майка на Facebook и Instagram Meta има свой собствен вариант на предлагане, наречен Reels.

“Мета“ въвежда нов инструмент срещу тормоза

YouTube също е постигнал успех със своя формат "На живо", като времето, прекарано от потребителите в гледането му ежедневно, се е увеличило повече от три пъти през миналата година, каза Моан.

Видео гигантът планира да започне да позволява на създателите да си сътрудничат в реално време при предавания на живо.

"Възможността за съвместно предаване на живо би трябвало, надяваме се, да отвори стриймовете за по-непринудени разговори и взаимодействия с други създатели", каза Моан.

YouTube също така е започнал да тества възможността зрителите на каналите да купуват членство за подаръци на други хора, които гледат същия поток.

Освен това YouTube проучва възможността за включване на нови технологии, като блокчейн и токени (NFT), за да позволи на създателите да продават доказано уникални видеоклипове, снимки или произведения на изкуството.

"Има много неща за обмисляне, за да сме сигурни, че подхождаме отговорно към тези нови технологии, но смятаме, че има и невероятен потенциал", каза Моан.

YouTube има все по-голям принос за приходите на Google, която печели повечето си пари от онлайн реклама. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня и на страницата ни във Фейсбук