В седмицата на Черния петък дигитално изтеглените парични кредити са се увеличили над два пъти, а в деня на намаленията обемите на изцяло онлайн стоковите кредити бележат над 50% ръст.
- Запазва се тенденцията с кредит да се изплащат все по-скъпи стоки
Все по-голяма част от българите избират изцяло дигиталния процес по получаване на паричен кредит. Това показват данните на водещото дружество за потребителско кредитиране УниКредит Кънсюмър Файненсинг като за седмицата, предхождаща Черния петък (на 15 ноември) там са отчели два пъти и половина ръст на изцяло дигитално отпуснатите заеми, спрямо същия период на миналата година. Ръст има и при стоковото онлайн кредитиране – над 50% на финансираната сума в деня на намаленията спрямо 2023.
„Постоянно работим за подобряване на клиентското преживяване, особено в дигиталните ни канали и това кара все повече клиенти да избират удобството им. Възможността за получаване на финансиране от край до край, в рамките на минути изцяло през телефона или компютъра помага на потребителите да разполагат с необходимата сума, за да се възползват от намаленията по най-добрия за тях начин“, каза Екатерина Панайотова, Главен изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, заместник Директор Банкиране на дребно и Директор Клонова мрежа на УниКредит Булбанк.
Тенденции при стоковото кредитиране
По време на Черния петък статистиката на дружеството показва още, че и тази година се запазва тенденцията на кредит да се купуват стоки с по-висока стойност – текущо 1 190 лв. или с 4% по-висока от миналата година, когато сумата е била 1 144 лв.
От финансираните изцяло онлайн стоки на самия ден на намаления 15 ноември най-голям е делът на електрониката – около 62%. Във физическите магазини най-купувани с финансиране стоки са домакински електроуреди – близо 38%, следвани от мобилни телефони и аксесоари - близо 20%.
Тази година съотношението между мъже и жени, ползвали финансиране за покупките си по време на трите дни на намаления се разпределят приблизително поравно, докато за 2023 г. мъжете са 55% спрямо 45% жени.
Разпределението по възраст при пазаруването на стоки на изплащане е все по-равномерно, както във физическите магазини, така и онлайн. Възрастовата група в диапазона 30-39 години бележи спад в пазаруването - 32% за трите дни на намаленията, спрямо за 42% предходната година. Пазаруването във физически магазини е най-предпочитано от клиенти на възраст 40-49г. – 31%, докато онлайн покупките са по-предпочитани от 30-39 годишните потребители – 40%.
Тенденции в паричното кредитиране
Средната финансирана сума за паричните кредити през седмицата на Черния петък е 19 500 лв., което е с близо 30% ръст спрямо предходната година, като през изцяло дигиталния канал е малко по-ниска 18 150 лв. и бележи забележителен ръст от 136% спрямо 2024г.
Изцяло дигиталният процес на дружеството през приложението Булбанк Мобайл става все по-използван и желан от клиентите. Процесът по кандидатстване, одобрение и подписване се усъвършенства все повече и статистиката показва, че 85% от клиентите усвояват паричните си средства до 3 часа, което е многократно по-бързо и удобно от кандидатстването във филиал.
Още по темата
- Пореден рекорд на мобилното банкиране постигнаха клиентите на Уникредит Булбанк
- В международната класация на The Banker: УниКредит Булбанк е банката с най-добро частно банкиране в страната
- УниКредит отчита 15-о поредно тримесечие на печеливш ръст и последователно подобрение на всички ключови показатели
- Международната агенция Fitch повиши дългосрочния кредитен рейтинг на УниКредит Булбанк