Нюйоркската компания Tapestry сключи сделка за придобиване на контрола над прочути модни брандове като Michael Kors, Versace и Jimmy Choo, оценявана на около 8.5 млрд. долара. Това я поставя в по-добра позиция да атакува своите ключови конкуренти в Европа, сред които са LVMH и Kering, съобщават от Дневник.
В момента Tapestry притежава търговската верига Coach и брандове като Kate Spade и Stuart Weitzman, което при приключване на сделката ще създаде мощен център в сегмента на луксозните стоки. В момента годишните ѝ продажби надхвърлят 12 млрд. долара, а присъствието ѝ покрива 75 държави.
Сделката е с Capri Holdings, като Джон Айдъл, изпълнителният директор на групата, каза, че като се присъединяват към Tapestry ще имат достъп до повече ресурси и възможности да ускорят глобалната си експанзия, като в същото време съхранят "ДНК-то на нашите брандове".
Френският конгломерат за луксозни стоки Kering също купува - през юли придоби 30% дял във Valentino срещу 1.7 млрд. евро от катарската инвестиционна фирма Mayhoola. Притежатели на Gucci, французите имат опция до 2028 г. да изкупят Valentino изцяло.
Estee Lauder измъкна на Kering бранда Tom Ford, а междувременно LVMH успя да се сдобие с Tiffany през 2021 г.
Бордовете на Tapestry и Capri дадоха съгласието си за сделката и се очаква тя да бъде приключена през 2024 г. след което е нужно одобрение и от регулаторите и от акционерите на Capri. Акциите на продаващата компания скочиха с 58% след новината днес.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts