• Твърдението, че от тази пропаганда се става хомосексуален, е абсурдно
  • Най-критичните ни и задълбочени теми, инициирани от учениците са свързани със социалните роли
  • Насъскването срещу учителите е “предизборен маркетинг”

Осъждането на възможността да изразиш свободно критична позиция бие на авторитарност и фашизъм. Иначе, самото твърдение, че от тази пропаганда се става хомосексуален, е абсурдно”. Така преподавателят по философия и психология от столичното 19. СУ “Елин Пелин” Василен Василев коментира в Следобедния блок на “Дарик” публикуването от “Възраждане” на т.нар. “черен списък” с имена на учители, обявили се срещу спорните поправки, касаещи ЛГБТ пропагандата в българското образование.

“Да изразиш позиция в ролята си на експерт, в ролята си на човек който работи с деца и тийнейджъри, който е част от тяхното развитие, в ролята си на гражданин… не виждам защо би било престъпление”, каза Василен Василев.

Той напомни, че по Конституция българските учители имат “легитимната свобода да изразяваме критична позиция” и подчерта, че практиката му е показала, че темата за социалните роли в обществото изключително много вълнуват учениците в момента. 

“Най-критичните ни и задълбочени теми са тези и те идват именно от учениците”, заяви преподавателят.

Снимки: БТА

Според него има насъскване на учители срещу учители, на обществото срещу учителите, като посочи, че това е стратегия на “Възраждане”  и техен “предизборен маркетинг”.

“Ако бъде приета законодателната рамка за предучилищното и училищното образование вероятността учителите да бъдем считани като престъпници съществува. Да, това е реалност. Дали понастоящем сме престъпници -  аз не мисля”, каза той.

Цялото интервю чуйте и гледайте в прикачения звуков файл.