Достатъчно е да видим една фалшива новина два пъти, за да започне нашият мозък да я „отчита“ като истина. Това показват последните изследвания на поведението на потребителите в социалните мрежи.
Как точно реагира нашият мозък, когато четем различни информации в социалните мрежи?
Кога и защо започваме да си мислим, че една невярна новина е истина и доброволно "се давим" в морето от дезинформация?
Какъв е механизмът на най-разпространяваните фалшиви новини в информационното пространство?
Отговор на тези и още въпроси може да чуете "В търсене на истината" и в този епизод на рубриката „В дълбините на дигиталния океан“ с Дидо Манолов, доктор по психология и гост-водещ в ефира а Дарик Пловдив.
Автор: Дидо Манолов
Продуцент и редактор: Лалка Златанова
Аудио и видео монтаж, саунд дизайн и постпродукция: Петър Тодоров
Още по темата
- Проф. Кадим от УМБАЛ „Св. Георги“: С напредъка на диагностиката и терапиите, шансовете за успешно лечение на рака на простатата нарастват значително
- „НОВОТО ВРЕМЕ“ с Аида Марковска в Деня на народните будители: Кое днес може да ни събуди?
- „Не!Новините“: Октомври мина за седмица и шест часа
- „Новините, обяснени“: Има ли стойност декларацията на ПП-ДБ?