Достатъчно е да видим една фалшива новина два пъти, за да започне нашият мозък да я „отчита“ като истина. Това показват последните изследвания на поведението на потребителите в социалните мрежи. 

Как точно реагира нашият мозък, когато четем различни информации в социалните мрежи?

Кога и защо започваме да си мислим, че една невярна новина е истина и доброволно "се давим" в морето от дезинформация?

Какъв е механизмът на най-разпространяваните фалшиви новини в информационното пространство?

Отговор на тези и още въпроси може да чуете "В търсене на истината" и в този епизод на рубриката „В дълбините на дигиталния океан“ с  Дидо Манолов, доктор по психология и гост-водещ в ефира а Дарик Пловдив.

Автор: Дидо Манолов

Продуцент и редактор: Лалка Златанова

Аудио и видео монтаж, саунд дизайн и постпродукция: Петър Тодоров