Достатъчно е да видим една фалшива новина два пъти, за да започне нашият мозък да я „отчита“ като истина. Това показват последните изследвания на поведението на потребителите в социалните мрежи.
Как точно реагира нашият мозък, когато четем различни информации в социалните мрежи?

Кога и защо започваме да си мислим, че една невярна новина е истина и доброволно "се давим" в морето от дезинформация?
Какъв е механизмът на най-разпространяваните фалшиви новини в информационното пространство?
Отговор на тези и още въпроси може да чуете "В търсене на истината" и в този епизод на рубриката „В дълбините на дигиталния океан“ с Дидо Манолов, доктор по психология и гост-водещ в ефира а Дарик Пловдив.
Автор: Дидо Манолов
Продуцент и редактор: Лалка Златанова
Аудио и видео монтаж, саунд дизайн и постпродукция: Петър Тодоров
Още по темата
- “Новините, обяснени”: Какво е общото между пенсионната реформа и строителството на пътищата
- Живият град - епизод 5: От първата християнска община до кръстоносните походи
- Евангелието на Ту-Туу влиза в училищата
- Христо Христов, Дарик: Без думичките „Тръмп“ и „AI“ вече не можем да си представим 2025 г.