Нова специалност в ирландски университет ще обучава студентите как да стават онлайн инфлуенсъри. Те ще преминават и през задължителен курс, който ще ги научи как да не стават жертви на т. нар. кенсъл култура (оттегляне на подкрепата или отричането на човек или компания, основно в социалните медии), съобщават от Darik Business Review.
Югоизточният технически университет в Карлоу ще предлага бакалавърска степен по Създаване на съдържание и социални медии от септември 2024 г., информира BBC News.
По специалността, която ще е първата по рода си в Ирландия, ще може да се кандидатства от ноември, а обучението е тригодишно.
Учебната програма е изготвена така, че да подготви студентите с цялостен набор от умения, необходими за създаването на съдържание. Отделните модули покриват теми като писане в дигиталната ера, креативни дигитални медии и маркетинг в социалните медии.
Студентите също така ще трябва да преминат през задължителен курс по управление на кризи в рамките на обучението си.
Модулът "Управление на кризи" ще се фокусира върху различни казуси с кризисни ситуации в социалните медии. Студентите ще анализират силните и слабите страни на реакции при управление на кризи, според описание на курса на уебсайта на университета.
Кандидат-инфлуенсърите след това ще бъдат оценявани по проект, в който ще трябва да съставят план за управление на измислена криза, който включва изготвянето на прессъобщение и организирането на симулирана пресконференция.
По данни на Forbes, един на всеки четирима представители на поколението Z в САЩ иска да стане инфлуенсър. Проучване на HigherVisibility сочи, че 16% от участниците казват, че дори биха платили, за да реализират това свое желание.
От университета посочват, че програмата представлява възможност за желаещите да станат инфлуенсъри "да използват добре цялото това време пред екрана" и да докажат на роднини и приятели, че може да се направи кариера чрез използването на дигитални устройства.
От учебното заведение също така цитират експерти, които казват, че глобалният пазар на инфлуенсъри се оценява на 21 млрд. долара, което доказва, че "възможностите за работа в индустрията на цифровите медии са безкрайни".
Специалността не е първата по рода си в световен мащаб. Колеж в американския щат Охайо също предлага обучение в два семестъра, което осигурява "Сертификат за медиен инфлуенсър".
Има също така няколко специалности в сферата на дигиталния маркетинг и социалните медии във Великобритания, а Университетът на щата Аризона предлага онлайн обучение и бакалавърска диплома по управление на социалните медии.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Проф. Добромир Димитров: В Япония и в САЩ, за МУ-Плевен се говори като за образователен и научноизследователски център от световен мащаб
- Бойко Василев: Медиите станаха част от властта и статуквото
- Акад. Григор Горчев: Роботизираната хирургия стана стандарт и ние, нашето поколение, сме късметлии
- Проф. Славчо Томов, чл. кореспондент на БАН: Съвременната наука не е индивидуално състезание, а комплексна и екипна работа