От Туитър смятат да премахнат забраната за реклами с политическа цел, която е в сила от три години, предаде Асошиейтед прес.
Това е най-новата промяна, обявена от Илон Мъск, която цели увеличаване на приходите, след като той купи социалната мрежа миналата година.
Туитър блокира профилите на няколко журналисти
Компанията обяви, че ще смекчи политиката си за реклами, свързани с каузи в САЩ и че планира да разшири възможността за реклами с политическа цел в идните седмици.
През 2019 г. „Туитър“ забрани всякакъв вид реклами, свързани с политиката, заради опасения от дезинформацията, която се разпространява онлайн.
Собственик на Twitter акаунт, който следи частните самолети на Мъск и Путин, се изправя пред съда
Тогавашният собственик на социалната мрежа Джак Дорси каза, че рекламите в интернет са силни и ефективни за комерсиални цели, но „за политиката тази сила носи със себе си значителни рискове и може да се използва, за да влияе на изборите и на живота на милиони хора“.
Предприетата стъпка сега слага край на политиката, забраняваща реклами на кандидати, политически партии, на народни избраници или на правителствени чиновници.
Кой измести Мъск от първото място на най-богатия човек в света?
Рекламата с политическа цел съставлява малка част от общия приход на „Туитър“ и възлиза на по-малко от три милиона долара от общите разходи за междинните избори в САЩ през 2018 г.
По повод премахването на забраната „Туитър“ каза, че „рекламите с кауза окуражават общуването по важни въпроси“ и че промяната ще съобрази политиката за реклами на платформата с тази в телевизията и в другите медии“, но не даде повече подробности.
Високопоставени служители на Европейския парламент остават в ареста
През март 2021 г. „Фейсбук“ вдигна забраната си за реклами с политическа и социална цел, която наложена след президентските избори в САЩ през 2020 г.
Мъск се определя като застъпник на свободата на словото и купи „Туитър“, защото според него платформата не се възползва от пълния си потенциал, който има като медия на свободното слово“. Милиардерът, който е собственик и на „Тесла“, бе принуден да направи намали драстично разходите и да намери повече източници на приходи, за да оправдае сумата от 44 милиарда долара, която той инвестира в покупката на "Туитър".
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм