Starbucks официално прекратява продажбата на Oleato – своята новаторска серия кафета със зехтин, която бе представена с големи очаквания и шумна реклама. От началото на ноември тази година клиентите в САЩ и Канада вече няма да могат да се насладят на зехтиновото лате и студеното еспресо, пише BBC. Промяната идва в отговор на желанието на новия изпълнителен директор Брайън Никъл да опрости и осъвремени менюто, като намали сложността му и предложи по-опростен избор на клиентите.

След неуспешния опит за завладяване на пазара, продажбите на Oleato ще продължат единствено в ограничен брой магазини в Италия, Япония и Китай.

Starbucks премахва кафето със зехтин от менюто си

Снимка: Starbucks/ Unsplash

Starbucks обяснява, че премахването на тези продукти е в синхрон с визията на Никъл за изчистване на менюто, въпреки че решението е било взето преди официалното му встъпване в длъжност.

Кафето със зехтин – експеримент без успех?

Гамата Oleato беше представена през 2023 г. от бившия изпълнителен директор и основател на Starbucks, Хауърд Шулц, вдъхновен от италианската култура и практиката на ежедневната консумация на зехтин в Средиземноморието. Въпреки че зехтинът се счита за полезен източник на мазнини, комбинацията му с кафе не е традиция, разпространена в италианската култура. Италианското списание, което коментира продукта, отбеляза, че „зехтинът в кафето не е обичайна практика в Италия“.

Starbucks премахва кафето със зехтин от менюто сиСнимка: Starbucks/ Unsplash

След пускането на пазара, реакциите към напитките със зехтин бяха разнопосочни. Някои потребители твърдяха, че добавката на мазнина в кафето може да предизвика стомашни неразположения или проблеми с червата. Според диетолога Сара Херингтън добавянето на източник на мазнини в кафе не е новост, като млякото и сметаната са често срещани съставки, но съчетанието на кафе със зехтин може да предизвика нежелани странични ефекти.

Опит за нововъведение и последвалата промяна в стратегиите

Решението на Starbucks за премахването на гамата е в синхрон със стратегията на новото ръководство, което се фокусира върху стабилизирането на компанията в условия на нарастващи разходи за живот и променящите се потребителски предпочитания.