Реконструкцията на Бетонния мост в Пловдив започва като част от проекта „Развитие на железопътен възел Пловдив“, финансиран от Механизма "Свързана Европа". Целта е подобряване на експлоатационните параметри на железопътната инфраструктура в района, повдигайки моста с 4 метра. Разрешение за строеж е издадено от главния архитект на Община Пловдив на 09.05.2024 г. Движението на пътни превозни средства по Бетонния мост ще бъде преустановено от утре на обяд, като срокът за изграждане на конструкцията на съоръжението е до 6 месеца, съобщи кметът на Пловдив Костадин Димитров. На 15 юни, за да се облекчи трафикът в града, ще се отвори за движение "Кукленско шосе", допълни кметът. До 25 юни ще се извършват дейностите по демонтаж и реконструкция на съществуващата техническа инфраструктура на моста. След 25 юни, при пълно преустановяване на движението на влакове под Бетонния мост, ще започне демонтажът на връхната конструкция на съоръжението с багери и строително-ремонтни работи по железопътната инфраструктура за срок от 40 дни. До Коледа автобусите от градския транспорт ще минават по надлез Родопи. Ръководителят на проекта от НКЖИ Цветан Цолов съобщи, че бул. „Христо Ботев“ няма да се затваря заради демонтажа на съоръжението. В края на август се очаква възстановяване на движението по кръговото кръстовище на гарата, като ще остане затворен само бул. „Васил Априлов“. В допълнение на това от БДЖ съобщиха, че от понеделник ще бъде възстановено движението на влакове от челните коловози на Централна гара - Пловдив, при което ще отпадне превозването на пътниците с автобуси до гара Филипово. През Филипово ще минават и влаковете за морето, с което времепътуването ще се намали с 15 минути. На Сточна гара ще бъде изграден временен пункт и перон, от където след 25 юни ще тръгват влаковете за Асеновград и Свиленград. Строителните дейности в района на гара Пловдив се очаква да приключат през първата половина на 2025 г.
По време на война често се размиват границите между доброто и злото, дори изчезват. Нерядко воюващите за собствената си държава, губят пътя за истината. Войните продължават да бъдат най-безсмисленото нещо, което човек може да направи. Това коментира в ефира на Дарик дългогодишният журналист, военен кореспондент и анализатор Георги Милков. Истината е като счупено огледало - казва той - и всеки се оглежда във своето парченце от него. Това важи в пълна сила за войните днес. Според Милков най-драматични са конфликтите между братски народи, каквито са Русия и Украйна, Израел и Палестина.
Пожарникари оказаха помощ при спасяването на двама мъже, паднали от джет в язовир “Доспат”. Сигналът за бедстващите мъже е подаден през вчерашния ден. Пострадалите са били прегледани на място и са били в добро общо състояние. Освен това, огнеборци от региона са оказали съдействие при три сигнала на екипи на Спешна медицинска помощ. От пожарната са се включили и в отстраняване на паднали дървета по пътните платна в региона и гасенето на пожари от късо съединение, вследствие на силния вятър в четвъртък вечерта.
Установен е шофьорът, заснет преди няколко дни да кара в насрещното движение край Пазарджик, съобщиха от полицията в града. От ведомството уточниха, че нарушението не е извършено на магистрала „Тракия“, а на пътен възел „Гелеменово“ към аутобана. Служители на реда са се самосезирали по публикации в социалните мрежи. Водачът е бил повикан в полицията и се е явил доброволно, като е оказал пълно съдействие на униформените. Той е 68-годишен мъж от Пазарджик. Той признал за нарушението, като обяснил, че не го е направил умишлено, а се е объркал и е навлязъл в насрещното. Съставен му е акт по Закона за движение по пътищата.
Най-силният българин - полицаят Мариян Димитров от Пловдив, ще се опита да постави нов рекорд, като издърпа със собствени сили три закачени един за друг жп локомотиви с общо тегло 250 тона. През декември 2022 година той успя да издърпа два локомотива, тежащи 166 тона, на 11 метра разстояние. Опитът за поставянето на нов рекорд е планиран за утре от 11.30 часа на Интермодалния жп терминал на гара "Тодор Каблешков" край с. Златитрап.
Информации на Искра Койчева, Тина Соколова, Адриан Кулев и Петър Тодоров