
Сред изненаданите от новите тарифи на Летище Пловдив се оказа депутатът и издател Манол Пейков.
Паркирането на новия паркинг се оказва финансов лукс за пътниците, след като стана ясно, че новите цени на външния паркинг - P5, надхвърлят 7 пъти обичайните тарифи, алармира пред Дарик Пейков, който след триседмично отсъствие от страната се сблъсква с изненадващата такса от 1380 лв. за 21 дни престой на въпросния паркинг, вместо досегашната цена от близо 220 лева.
Причината – според представител на оператора, са новите цени, въведени от 1 декември, когато паркингът е пренасочен към почасова тарификаци, обясни пред Дарик Пейков. Според депутата, ситуацията представлява злоупотреба с монополно положение и липса на държавнически подход от страна на оператора, който управлява целия обект на Летище София.
Проблемът е допълнително усложнен от недостатъчното информиране на потребителите. На входа на паркинга липсват ясни и видими указания за новите цени, а старите табели са задраскани с тиксо.
Подземният паркинг на Терминал 2, който беше основна алтернатива, е временно затворен за ремонт, което още повече затруднява изборите на пътуващите, коментира още пред Дарик Манол Пейков
Той е категоричен, че ще търси правата си чрез съдебно дело и ще сезира компетентните органи, включително Омбудсмана на Републиката и Комисията за защита на потребителите.
Издателят и депутат призовава всички пострадали от високите цени на паркинга да се присъединят към колективен иск с цел подобни скандални случаи да бъдат разгласени, за да се предотвратят нови случаи.