От 100 студенти, приети през 2017 г. в българските висши училища, през 2022 са завършили едва 60. Данните съобщи министърът на образованието и науката Сашо Пенов пред ресорната парламентарна комисия. По думите му това не е заради повишеното качество на висшето образование в България, а защото много от студентите си намират друга заетост.

Кога амбицията при подрастващите всъщност пречи на тяхното развитие

Според депутата от ГЕРБ и бивш просветен министър Красимир Вълчев, това, че има 60% завършващи, е нормално, защото повечето системи за висше образование са отворени на входа. И той споделя мнението, че не е заради взискателните преподаватели, въпреки, че според нето, има и такива. Той вижда като причина и нерационалното търсене на специалности.

Сашо Пенов посочи и още един проблем пред висшето образование у нас. Към момента в България има 6500 активни специалности, акредитерани от Националната агенция за оценяване и акредитация, а реално се обучават студенти по 1500. Затова, според него, когато говорим за промяна на модела, първо трябва да се тръгне от промяна на класификатора на областите за висше образование и на професионалните направления, който е остарял и не е синхронизиран със сходните актове в ЕС, смята Сашо Пенов.

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм