
"Тази учебна година пред нас има много предизвикателства", отбеляза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред БНТ. "Има много средства по Плана за възстановяване и устойчивост, които общо за образованието са над милиард и сто–двеста милиона лева, ако се използват пълноценно, това ще промени до голяма степен образователната среда в българските училища", отбеляза той.
Министърът обасни, че една от възможностите, които дава Планът за възстановяване и устойчивост е за ремонт и реконструкция на образователни институции. Ще бъдат финансирани над 110 образователни институции в цялата страна за основен ремонт и реконструкция, каза проф. Галин Цоков.

„Има и още едно голямо предизвикателство, свързано с Плана за възстановяване и устойчивост – създаване на СТЕМ центрове и кабинети в над 2400 училища. Там средата дава възможности да се промени самият начин на преподаване, защото предполага учителите и учениците да работят съвместно, да има повече творчество“, добави той.
По отношение на промените в образователните програми, министър Цоков посочи, че има идея да отпаднат някои фактологически подробности, които са свързани само с възпроизвеждане на знания, за да могат да се облекчат учебните програми.

„Само по този начин няма да могат да се променят учебните програми и учебното съдържание, затова като цел е записана промяна, свързана с тяхната по-голяма рамковост по отношение на компетентности. В програмите да се поставят цели, свързани с развитие на уменията и компетентностите на учениците, а учителите и училището да имат по-голяма самостоятелност по отношение на това какво ще се учи, стига да се постигнат целите в рамките на съответния етап на обучение“, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- "Тръст за социална алтернатива": Над 50% от учениците във Враца, които завършват основно образование, не получават диплома за средно
- В Районен съд – Враца ученици се запознаха с основните човешки права и свободи
- 4 идеи за пролетната ваканция на учениците
- Национална среща на общинските експерти по образование се провежда във Велинград