Кулинарни традиции или маркетинг трик и как различните държави залагат на гастрономията за успешен туристически бранд- Тази тема представи в ефира на Дарик Югоизток ректорът на Бургаския свободен университет проф. д-р Милен Балтов.

В авторското предаване „Икономистът говори“ проф. Балтов направи своеобразен тур из световната кулинарна карта. И разкри любопитни и малко известни факти за това,  доколко действително т.нар. традиционни ястия са свързани с автентичната национална кухня и местната култура в различните региони. Много от рецептите, презентирани като част от бита и живота на населението от векове, всъщност се оказват ребрандирани стари комбинации от продукти, отдавна познати сред ценителите, но с други наименования или пък са продукт на икономически фактори в съответните държави през последните десетилетия. Но пък успешно са интегрирани в нова гастрономическа култура.

Що е  трделник, какви са причините през 60-те години на миналия век – във време на урбанизирано индустриално общество във Великобритания, да се появи ястието „Обядът на орача“, как свръхпроизводството се превръща в основна съставка за туристическото гурме, а мамалигата – в полента, чуйте от проф. д-р Милен Балтов в „Икономистът говори“ по Дарик Югоизток: