Резултатите от PISA показват, че българските ученици не просто не са култивирали критическо мислене, но те до голяма степен не разбират какво четат. Това каза в предаването „Стълбището” на Дарик радио проф. Амелия Личева, поетеса, литературен критик, декан на Факултета по славянски филологии на Софийския университет "Св. Климент Охридски".

Има остър дефицит от това да се разбира какво се чете и усилията ни трябва да бъдат в тази посока. Преодоляването на този дефицит става с четене на интересни текстове, дискусии и даване на повече свобода за личното мнение на децата, смята тя.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Враца е готова да посрещне новата учебна година – безопасно, модерно и с грижа за всяко дете
- Първата дама с предупреждение: Роботите вече са тук – как ще подготвим децата ни?
- Община Монтана продължава интеграцията на ромски деца в училище
- Седмокласничка с жалба срещу Министерството на образованието заради новия формат на изпита