Според сайта за проследяване на прекъсвания в мрежата Downdetector.com хиляди потребители на популярния чатбот ChatGPT на OpenAI са съобщили за сериозни прекъсвания на услугата си в четвъртък. OpenAI признава, че е имало „повишен брой грешки“ и съобщава, че вече е разрешила проблема.

„Този проблем вече е разрешен. Между 12,33 ч. и 13,23 ч. централноевропейско време клиентите са изпитали повишени нива на грешки в ChatGPT и API“, заяви компанията.

Потребители от цял свят съобщават за различни проблеми с достъпа до чатбота през последните два дни, като броят на съобщенията се е увеличил значително около 12:30 ч. централноевропейско време в четвъртък.

В Обединеното кралство са подадени над 5600 съобщения. В Съединените щати броят им е над 4300. Потребителите съобщават, че при опит за достъп до сайта, както и до приложението, получават съобщение за грешка „Bad gateway“.

Докладите на Downdetector.com показват, че в сряда потребителите също са имали проблеми със скоростта на качване или с достъпа до ChatGPT.

Последното голямо прекъсване, за което е съобщено от OpenAI, е на 26 декември, когато ChatGPT е бил извън строя в продължение на три часа, според уебсайта status.openai.com на компанията.