
Изпълнителният директор на радиото отбеляза 32-рата годишнина на медията в ефир - с планове, равносметка и спомени
„Всеки може вече да направи подкаст и да снима. С изкуствен интелект на практика можеш да имаш армия от журналисти. Обаче това, което не можеш да купиш с пари, е традицията и доказателството за свободна медия и независима журналистика. Това не се купува с пари и е безценният актив на Дарик“.
Това коментира в предаването “Денят” на Дарик изпълнителният директор на медията Христо Христов. Днес радиото отбелязва 32-рата си годишнина и е време за равносметка, планове и спомени за миналото.
“Преди двайсетина година седях на този стол, а на отсрещния - Ники Кънчев. Това ми беше първото живо участие в студиото, бях стажант-репортер в икономическото предаване “Портфейл”. И ме бяха предупредили, че Кънчев е страшна гад и ще ме подхлъзне или провокира. Провокира ме, мъчеше се, но аз така се бях стегнал, че не поддавах. Това беше един много скъп спомен, защото като стоиш от другата страна и си караш колата, слушаш радио или пък си в офиса и си си пуснал радио, винаги се чудиш за магията му. Как работи, как се случва, какво е зад кулисите, какво е в кухнята..? Като се озовеш тук е много интересно и много различно. Преобръща ти представите”, разказва изпълнителният директор.
И до днес Христов пази снимка от първото интервю, което взема от действащ министър докато работи като репортер в икономическия отдел на радиото.
“На първата ми изява на живо при Ники Кънчев имаше притеснение, но не беше толкова зле. Истински гаф, който направих, беше първото ми интервю с министър преди повече от 20 години. Тогава финансов министър беше Милен Велчев. Аз отивам да го интервюирам на едно събитие, специално са ме пратили от екипа там. И съм с диктофон, с касетка още, нямаше ги дигиталните. Подготвям всичко, оправям се, хващам го, задавам му въпроси, интервюирам го. По едно време виждам, че нямам касетка вътре, а тук ме чакат за синхрон да се върна… И аз вече толкова притеснен и напрегнат. И още докато бях там по памет се записах, тъй като нямахме неговия глас. Това са такива готини моменти, които ти се случват”, спомня си още шефът на Дарик.
Като цел за Дарик Христов постави използването на изкуствения интелект, но не като заместител на човека, а за увеличаване на способностите му. Затова и предупреждава, че комбинацията социални мрежи и изкуствен интелект става все по-взривоопасна. Но тук идва и ролята на медиите.
“Според мен много ключова ще бъде ролята на технологичните компании, но също така и на медиите, защото в морето от информация за хората става много трудно да се ориентират. И точно медия като Дарик, която е с традиция, която има много опит - журналистите, водещите и новинарите могат да напътстват аудиторията да се ориентира по-добре. Това играе много ключова роля. Отговорността на медиите става още по-голяма заради този бум на изкуствен интелект”, каза още изпълнителният директор на радиото.
Христов смята, че медиите не трябва да си затварят очите пред технологичните тенденции, а да се адаптират към тях.
“Ние излъчваме в ефир, стигаме до милионна аудитория през ефира всеки ден, всяка седмица, всеки месец. Но можем ли да си затворим очите за технологичните тенденции - TikTok, Instagram, YouTube и тн? Не можем, затова се адаптираме и започваме да правим повече подкасти, повече ексклузивно дигитално съдържание. Това е неизбежна част от медийния бизнес”, обясни той.
Целия разговор чуйте в прикачения видео файл.