Политиката на потребителите ни е абсолютен приоритет. Бих искала да изградим дългосрочно сътрудничество с омбудсмана по политиката за потребителите. Това заяви вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова по време на среща с омбудсмана на Република България Диана Ковачева.

Нинова: Безспорно е - Държавната петролна компания се закрива

В рамките на дискусията бяха обсъдени въпроси, свързани с подготвянето на проектозакона за колекторските фирми.

Министър Нинова представи основните проблеми на потребителите, свързани с тези фирми.

„Имаме много добър диалог с потребителските организации, които имат отношение по темата, имаме идеи, но те могат да се осъществят само чрез съвместна работа и добро желание от всички страни“, каза още министър Нинова. Това съобщиха от Министерството на икономиката.

Вицепремиерът подчерта, че темата за колекторските фирми е засягана от години, но до този момент не е имало никакъв отзвук и желание за работа в тази посока.

Омбудсманът г-жа Диана Ковачева се ангажира за съвместни действия и подчерта, че голям процент от жалбите са свързани с потребителски проблеми – най-вече със задълженията към колекторските фирми, Топлофикация и частните съдебни изпълнители.

“Често плашат хората, че ще им вземат жилището. Не може да се продава жилище заради потребителски кредит, каквото решение има на Европейския съд“, допълни г-жа Ковачева.

В заключение министър Нинова и г-жа Ковачева изразиха увереност, че с общи усилия ще могат да работят в посока защита правата и интересите на гражданите.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук