Полет на компанията „Емирейтс” се върна в Атина в четвъртък вечерта, ескортиран от два изтребителя F-16 на гръцките ВВС, след обаждане от ЦРУ за евентуална терористична запаха, съобщи гръцкият новинарски портал „Нюзбамб.
Според него ЦРУ по-рано е съобщило на Гърция, че мъж от арабски произход, заподозрян в тероризъм, е бил на борда на един от двата полета на „Емирейтс”. Летищните власти незабавно спрели единия от полетите за Дубай, преди дори да излети, и разпоредили вторият самолет да се върне.
Авиокомпания премахна 6 седалки, за да настани най-високата жена в света (снимки)
Докато първият самолет се насочва към пистата, пилотът му информирал пътниците за технически проблем с машинатна и принудителноно връщане на паркинг. Пътниците били помолени да слязат с багажа си, докато властите извършвали щателно претърсване на пасажерите един по един, без да открият нищо подозрително.
Истинската причина за проверката обаче не е била съобщена на пътниците. Полетът е бил проверен от членове на гръцката служба за борба с тероризма и гръцкото разузнаване и пътниците отново се качиха на самолета. След три часа закъснение самолетът получил разрешение за излитане.
Защо високите температури затрудняват излитането на самолетите
Вторият полет за Ню Йорк вече е бил над Малта, когато властите предупредили пилота, че сред пътниците може да има подозрително лице от арабски произход. Франция и Италия отказали да позволят на самолета да кацне на някое от техните летища и самолетът трябвало да се върне в Атина. Според информацията НАТО е наредила излитането на два бойни самолета, които да ескортират този полет на „Емирейтс”.
Самолетът се върнал на международното летище в Атина Елефтериос Венизелос, ескортиран от два изтребителя F-16 Block52+. Самолетите са летели изключително над морето, тъй като в случай на тероризъм те не трябва да летят над градове, отбелязва порталът. Започнала е проверка на лайнера и пътниците в него.
Американка роди на височина от 10 000 метра
Междувременно неотдавна CNN съобщи, че покачващите се температури на планетата затрудняват излитането на самолети от определени летища, което представлява още едно предизвикателство за гражданската авиация. И тъй като горещите вълни стават по-чести, проблемът може да обхване повече полети, принуждавайки авиокомпаниите да оставят пътниците на земята
„Основното предизвикателство, пред което е изправен всеки самолет, докато излита, е, че самолетите са много тежки и гравитацията иска да ги задържи на земята“, казва Пол Уилямс, професор по атмосферни науки в университета в Рединг във Великобритания.
Най-впечатляващото летище в света става много по-голямо
„За да преодолеят гравитацията, те трябва да генерират повдигане, което е атмосферата, която тласка самолета нагоре. Повдигането зависи от няколко фактора, но един от най-важните е температурата на въздуха – и когато въздухът се затопли, той се разширява, така че броят на молекулите, които могат да избутат самолета нагоре, намалява", обясни той.
Самолетите получават 1% по-малко повдигане с всеки 5,4 градуса по Фаренхайт (3 градуса по Целзий) повишаване на температурата, каза Уилямс.
Летище Варна с рекорден брой редовни маршрути през зимата
„Ето защо екстремните горещини затрудняват излитането на самолетите – а при някои наистина екстремни условия това може да стане напълно невъзможно“, каза той.
Проблемът засяга най-вече летища на голяма надморска височина, където въздухът вече е естествено разреден и с къси писти, което оставя самолета с по-малко място за ускорение. Според Уилямс, ако един самолет изисква 6500 фута писта при 68 градуса по Фаренхайт (20 градуса по Целзий), той ще изисква 8200 фута при 104 градуса (40 по Целзий).
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм