Инфлуенсър в социалните медии почина скоро след като излъчи на живо как пие няколко бутилки силен алкохол TikTok, съобщават държавните медии в Китай, което вероятно ще поднови дебата за това как да се регулира индустрията.
Инфлуенсърът "Sanqiange" е намерен мъртъв само няколко часа след като е излъчил участието си в състезание с друг инфлуенсър, в което е пил байджиу - китайски алкохол с типично съдържание на алкохол между 30 и 60 %, съобщава Shangyou News.
Tik Tok въвежда нови функции за ограничаване на времето пред екрана
Един от приятелите му разказал на изданието, че в ранните часове на 16 май Sanqiange - идентифициран с истинското си фамилно име Wang - е участвал в онлайн предизвикателство, известно като "PK", срещу друг инфлуенсър и е предавал на живо резултатите в канала си Douyin.
Предизвикателствата "PK" включват битки един срещу един, в които инфлуенсърите се състезават помежду си, за да спечелят награди и подаръци от зрителите, и често включват наказания за загубилия - очевидно в този случай пиене на Baijiu.
"Не знам колко е консумирал, преди да се включа в предаването. Но във втората част на видеото видях, че той допива три бутилки, преди да започне четвърта", казва приятелят, идентифициран само като Джао, пред Shangyou News.
"Игрите на PK приключиха около 1 ч. през нощта и към 13 ч., (когато семейството му го намери), той беше издъхнал", добави той.
Уанг, описан от Чжао като "порядъчен и прям" човек, в миналото е снимал себе си, когато е участвал в подобни състезания, включващи алкохол, и ги е публикувал в приложението.
Какви заплахи крие Tik Tok за личните ви данни
Видеоклип, на който се вижда как Уанг участва в последното си предизвикателство, се разпространява в китайските социални медии, но вече не е достъпен за гледане.
През последните години процъфтяващата сцена за стрийминг на живо в страната даде началото на индустрия за милиарди долари, в която влиятелни личности с предприемачески дух се състезават да продават продуктите си в реално време в платформите на социалните медии.
Смъртта на Уанг вероятно ще допринесе за дебатите около регулирането на индустрията, която през последните години привлече вниманието на властите заради пищния начин на живот на някои стриймъри и нестандартните предизвикателства, в които участват.
Миналата година органите за радиоразпръскване в страната забраниха на младежи под 16-годишна възраст да дават пари на стриймърите и ограничиха достъпа им след 22:00 ч.
Националната администрация за видео и телевизия на Китай и Министерството на културата и туризма също предприеха действия за забрана на "31 неправилни действия от страна на лайвстриймърите".
Сред тези неправилни поведения са "насърчаване на потребителите да общуват по вулгарен начин или подстрекаване на феновете да нападат със злословия", според държавната медия Global Times.
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts