С 32 гласа "За", 8 "Против" и 9 "Въздържали се" Общинският съвет в Русе при промените в структурата на общинската администрация. Предложението не беше подкрепено от общинските съветници от ПП-ДБ. 

Заместник кметовете на Община Русе от 4 стават 6. Дирекциите в общината от 11 вече ще са 16.

В новата структура на общинската администрация ресорни заместник-кметoве ще поемат  ключови сектори.

Екологията, опазването на околната среда, чистотата на въздуха, адаптацията към промените на климата и управлението на отпадъците като един от най-важните приоритети за града ще бъдат обособени в самостоятелен ресор. Той ще бъде на пряко подчинение на заместник-кмет по „Опазване на околната среда и комунални дейности“. Ще се подсилят дейностите по озеленяване, опазване чистотата на града, адаптация към климатичните промени и управлението на дейности, свързани с опазване на чистотата на атмосферния въздух. Предвижда се на мястото на досегашната дирекция „Екология и транспорт“ да се създаде нова самостоятелна дирекция “Екология и зелена градска среда“. Общинските предприятия “Комунални дейности” и “Паркстрой” също ще бъдат в този ресор.

Досегашният ресор „Икономика и международно сътрудничество“ се преструктурира в ресор „Международни програми и проекти, инвестиции и собственост“, предвид очакваното увеличаване обема на работа по предстоящото кандидатстване на общината по програми и проекти в новия програмен период и по Националния план за възстановяване и устойчивост. В тази връзка се премахва отдел “Международно сътрудничество и проекти” и се създава нова дирекция „Икономика, инвестиции, международно сътрудничество и проекти“.

Социалните услуги в община Русе се увеличиха значително и в момента наброяват 49, което прави града първенец в страната по реализирани дейности. Поредицата от здравни и хуманитарни кризи у нас през последните 4 години наложи въвеждането на нов подход за изпълнение на редица практики. В сферата на образованието бяха въведени много иновации. Ще бъдат продължени програмите за подпомагане на родителството, ще се поддържат сградите на училища, детски заведения и площадки, и ще продължи разширяването на социалните услуги. С цел по-добър контрол и по-ефективно изпълнение на функциите предложението на кмета е досегашният ресор „Хуманитарни дейности“ да бъде разделен на три:

- Ресор “Образование и култура“, към който да се обособи дирекция „Образование и култура“ с два отдела: „Образование“ и „Култура, духовно развитие и изкуство“, както и звеното за Местната комисия за борба с противообществени прояви на пълнолетни и непълнолетни.

Ресор „Социални, здравни дейности и транспорт“ с дирекции „Социални и здравни дейности“ и „Транспорт“. Голяма част от извършваните дейности и политики в областта на транспорта, като издаването на карти за паркиране на хора с увреждания и разпределението на средствата за компенсиране на пътуванията с ценови облекчения от общинския и републиканския бюджети, имат все по-социален характер, което обуславя и включването му в този ресор.

Социалната значимост на спортните дейности в Русе, както и тяхното подпомагане чрез финансиране на спортните клубове, също е сред приоритетите на местната администрация. В съответствие с общинската програма за насърчаване на развитието на физическото възпитание и спорта в предстоящия мандат се предвижда да бъдат проведени множество събития, някои от които с международен характер и висок ранг. Пълноценното личностно развитие на младежите и включването им в обществения и икономическия живот чрез различни дейности също е във фокуса на вниманието на Община Русе. Затова се предлага третият ресор да е „Спорт и младежки дейности“ - изцяло фокусиран към спорта и младежките дейности чрез едно звено, структурирано в дирекция „Спорт и младежки дейности“.

Сред основните приоритети на Община Русе остават сигурността, спокойствието на гражданите и своевременната реакция на техните нужди, сигнали и жалби, както и по-бързото отстраняване на възникнали проблеми и конфликтни ситуации в града. За тази цел е необходимо да се концентрират и засилят контролните функции на Общината, да се изгради по-добра взаимовръзка между звената, да се акцентира върху дигитализирането на документооборота, като се гарантира и сигурността на информацията. В тази връзка се предлага обособяването на нов ресор - „Сигурност и обществен ред“, който ще е под прякото ръководство на кмета.

Ресорът на заместник-кмета по „Устройство на територията“ остава непроменен. На негово пряко подчинение са Дирекция „Инвестиционно проектиране, устройство и кадастър“ и Дирекция "Инфраструктура, строителен и инвеститорски контрол".

Дирекциите „Местни данъци и такси“, „Административно обслужване“, “Финансово-стопанска”, “Правни дейности”, както и секторът „Управление на административния сграден фонд, снабдяване и ведомствен транспорт“, като част от общата администрация, се предвижда да бъдат на пряко подчинение на секретаря на Общината. Към него се предлага и създаването на нова дирекция - „Контрол по срочността на документооборота, канцелария и комуникации“.