Новите автомобили в Германия, регистрирани за първи път през 2023 г., са отделяли при движението си повече вредни емисии от въглероден диоксид в сравнение с новите коли през 2022 г. Това сочат нови данни на германската Федерална служба за автомобилен транспорт (Federal Motor Transport Authority - KBA), огласени днес и цитирани от ДПА и БТА.
През миналата година новорегистрираните автомобили в Германия са отделяли средно по 115 грама въглероден диоксид на километър пробег. Това е с почти 5 на сто над нивата, отчетени през предходната година.
Най-съществено е било увеличението на вредните емисии от газове през декември 2023 г. Тогава то е било средно с около 40 на сто над въглеродния диоксид, отделян от една нова кола през 2022 г., отбелязва Федералната служба за автомобилен транспорт.
Сред причините за тази негативна тенденция може би е ограничаването на финансовите облекчения, на които имат право купувачите на нови електрически автомобили в Германия, посочва ДПА.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Животът като танц: Елеонора Александрова - Майдън за изкуството и страстта към хореографията
- Посланикът ни в Германия: Българите много успешно се вписват в икономиката на федералната република
- Маринела Липчева-Вайс: Добрите новини за германската икономика са дефицитна стока
- “Отговорни на пътя”: Как автомобилът да бъде подготвен за зимните условия на пътя