Реденето на жълтите павета започна по нова технология - през 10 м в земята здраво се забиват метални винкели (профили), съобщи "Дневник". Те ще държат паветата да не се разкривят, както стана при предишното редене. Това бе показано пред медиите днес на бул. "Цар Освободител", където са наредени първите 150 кв.м от паважа. Металните ограничители не се виждат, защото са скрити във фугите.
"Този път паветата ще бъдат наредени като хората. Аз съм тук, надзорът постоянно е тук, има достатъчно майстори, основата е подготвена и изпитана преди да започне реденето", увери зам.-кметът Ангел Джоргов. Качеството е по-важно, но ще бъде спазен и срокът - 15 септември, допълни той.
Изпълнител е "Трейс груп холд", а строителен надзор на обекта е "Трансконсулт", като нейният представител Тодор Тодоров надзираваше и ремонта на ул. "Граф Игнатиев".
Винкелите са с форма на обърнато "Т" и няма да се виждат, защото се скриват във фугите. Промяна има и в ползвания пясък за подложка и за фугиране. "Подложният пясък вече е трошен и с определена зърнометрия, но тъй като за нея има само общи думи в българския стандарт, а аз имам опит с британски стандарт, който е по-строг и изготвихме такава зърнометрия", похвали се Тодоров пред "Дневник".
Той предложил да се добави и епоксидна емулсия за запечатване на фугите между жълтите павета, но засега Националният институт за недвижимото културно наследство (НИНКН) не е дал съгласие. "Защото смятат, че емулсията ще е по-твърда от самите павета", обясни той. Жълтите павета получиха статут на културна ценност през 2016 г.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts