Публикувана бе карта, която показва колко близо до останките на „Титаник“ се е доближила подводницата „Титан“ при катастрофалната си имплозия през юни. 

В момента Морският съвет за разследване работи по случая с „Титан“ като публично изследва как е било позволено на несертифицирания плавателен съд да се гмурне на почти две мили и половина до дъното на Северния Атлантик, където се намират останките на „Титаник“. 

Титан

Бреговата охрана на САЩ публикува карта, която показва как отломките от „Титаник“ се простират на площ от 322 917 квадратни метра. Инцидентът предизвика световна сензация миналото лято, когато подводницата изчезна, което доведе до международна издирвателна и спасителна операция в район от 435 мили (700 км) от бреговете на Нюфаундленд, Канада.

Въпреки че последната известна позиция на „Титан“ преди имплозията е била на 1600 фута от носа на „Титаник“, отломките му са открити много по-близо - на 300 м, съобщиха от бреговата охрана.

Нова карта разкри близостта на подводницата „Титан“ до останките на „Титаник“(СНИМКИ)Карта, публикувана от бреговата охрана, показва полето от отломки на „Титан“ по отношение на „Титаник“. (RMS Titanic чрез Бреговата охрана на САЩ)

С ограничени запаси от кислород на борда, светът наблюдаваше какво ще се случи с петимата пътници на „Титан“. В медиите се появиха различни теории относно инцидента, включително предположението, че подводницата може да се е заплела в останките на „Титаник“.

Нова карта разкри близостта на подводницата „Титан“ до останките на „Титаник“(СНИМКИ)

Трагедията отне живота на главния изпълнителен директор на OceanGate, Стоктън Ръш, 61 г., експерта по „Титаник“ Пол-Анри Наржоле, 77 г., британския милиардер Хамиш Хардинг, 58 г., пакистанския милиардер Шахзада Дауд, 48 г., и неговия син Сулеман Дауд, 19 г.

След инцидента, бившият оперативен директор на OceanGate, Дейвид Лохридж, свидетелства, че е бил уволнен след като е изразил опасения относно дизайна на „Титан“. Той заяви, че целта на компанията е била да печели пари, а научните изследвания са били втора важност.

Инженерът от Националния съвет за безопасност на транспорта Дон Крамър също свидетелства, че имплозията вероятно е била причинена от корпуса на кораба, който е показал „аномалии“.

Разследването продължава и предстои да бъдат оповестени допълнителни детайли относно трагедията.