Технологичният гигант "Мета", собственик на "Фейсбук" и "Инстаграм", се подготвя да въведе абонаментни планове без реклами за потребители в Европа, съобщи "Ройтерс". Няколко плана за ценообразуване се обсъждат, но като най-осъществим се коментира този от 10 евро на месец, казва източник на агенцията, добавяйки, че нововъведението ще е факт през следващите месеци.
Предложението е опит на "Мета" да се съобрази с разпоредбите на ЕС, които заплашват да ограничат способността й да персонализира реклами за потребителите без тяхното съгласие, което ще удари приходите на платформата.
Предлагането на избор на потребителите - със или без реклами, ще позволи на "Мета" да прилага европейското законодателство. Ако потребителите предпочетат да не плащат, това ще помогне и на рекламните й приходи.
Социалната медийна компания беше глобена с 390 милиона евро по-рано тази година от ирландския комисар по поверителността на данните за това, че не може да използва така нареченото договорно правно основание, за да изпраща на потребителите реклами въз основа на тяхната онлайн активност.
Впоследствие "Мета" заяви, че възнамерява да поиска от потребителите в ЕС тяхното съгласие, преди да позволи на бизнеса да насочва реклами, за да отговори на променящите се регулаторни изисквания в региона.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Община Смолян с допитване до гражданите за гостуващи изпълнители на предстоящия празник на града
- „Опасни шматки“: Ники Станоев и Виктория Капитонова разказват за новите си роли
- „Копирайте текста и пратете до 666 познати“... и още шеги за платената версия на Фейсбук
- Марк Зукърбърг влезе в болница, след като се нарани на тренировка