Неочакван завой и изход от традиционните за Венцислав Занков през последните десетилетия дейности в областта на живописта и скулптурата, като опити за намеса в и/или като коментар на "социалното", е най-новата самостоятелна изложба на автора.
"Изходи:- упражнения 2024" предлагат един път, по който един скулптор е използвал дигитални технологи в свободното си време и се състои от две части - изследователски и творчески етап, и реализация на търсенията, селектирани и показани като художествена изложба.
Експозицията се опира на възможностите на цифровизацията за нестандартно създаване на произведения на изкуството - двуизмерни и триизмерни, като съдържа две серии творби, един дигитален автопортрет от 100 образа и една компютърна визуализация - анимация във видео и фото-формат на структури на тема "Някъде в пустинята на Катар".
Серията "Упражнения за лява ръка" съдържа дигитална фотография без обектив - 22 движения времево отразени като статичен образ. 22 времеви записа, като абстрактна графика.
Серията "Упражнения за дясна ръка" показва обемни 3D проекти за водопади и архитектурни/скулптурни обекти за публично или открито пространство, изразяващи се в 3D принт на 10 запечатани мимолетни жеста, създаващи хаос, който през дигиталните технологии се преобразува в пластичен конструкт и обект, способен в променен мащаб активно да присъства в градска среда или в пустиня.
В изложбата е включен и непоказван автопортрет, наречен "100 пъти" (от 2013 г.), който представя единичен дигитален образ на Занков събран от 100 дни.
Наслагване на моменти в образ, който материализира като обобщава и събира изминато време (в случая 100 дни) в едно цяло, в което спецификата на момента се претопява в общата тенденция и състояние на обработения период време.
Показва се конкретния резултат, който може да се тълкува като автопортрет на сто дни лицето на Венцислав Занков или като портрет на 100 дни време.
В изложбеното пространство зрителят може да се потопи във видео-тур (обиколка) на проектните структури, както и в 360 градусова видео-панорама с творбата "Някъде в пустинята в Катар" - компютърна анимация, видео и фото- визуализация на група от 10 монументални структури за проект за пустинята в Катар.
Изложбата на Венцислав Занков предполага и предпоставя интерес към използване на дигиталните технологии и тяхното експериментално, нестандартно, простичко, творческо и изследователско интерпретиране в областта на визуалните изкуства.
Още по темата
- Обща художествена изложба на участници в пленер по живопис е подредена в Община Мездра
- Изкуство или отпадък? Служител в холандски музей неволно изхвърли произведение в кофата за боклук
- Йоан Левиев с голяма изложба в Зала „2019“ по повод 90 години от рождението му
- „Евлогий и Христо Георгиеви – големите дарители на България“ представят в Историческия музей в Карлово