Информацията в социалните мрежи да се филтрира, като се премахват фалшивите и некоректни новини. Тази цел са си поставили водещи световни медии и големите социални мрежи, обединявайки се в общ проект, наречен „First Draft Coalition”. 

В него участват над 30 технологични компании и популярни имена в медийната индустрия, като New York Times, Washington Post, BuzzFeed News, France-Presse и CNN. Проектът се подкрепя от Facebook и Google, а Twitter също изразиха желание да се включат в него.

Платформата за регулиране на информационната среда ще бъде представена официално през следващия месец. Засега обаче няма яснота как точно ще се извършва филтрирането, кой ще преценява дали една новина е достоверна или не, дали тя да бъде изтривана или не, нито как ще бъде избегнат субективният фактор при подбора на информацията.

Маргарита Колева допълва: