Близо 500 класни стаи в училища и центрове за специална образователна подкрепа в цялата страна бяха обновени през изминалата учебна година по Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ на Министерството на образованието и науката (МОН).

Нов живот за кабинетите по хуманитарни науки, география и технологии

Общо 496 учебни кабинета по хуманитарни науки, география и икономика, както и по технологии и предприемачество, са били модернизирани. Финансирането е осигурено по модула „Съвременна среда за качествено обучение“ с над 7 милиона лева.

Маси с атласи и интерактивни материали: МОН обнови 496 класни стаи

Снимка: МОН

Обновените кабинети вече предлагат достъп до интерактивни учебни материали чрез образователни платформи, както и ново оборудване – ученически маси с тематични изображения или текстове, карти, табла, атласи, учебна и художествена литература, сборници и речници. В част от класните стаи е осигурена възможност за обучение по два различни предмета.

Повече от класна стая – кът за творчество и въображение

Програмата включва и закупуване на образователни игри и комплекти за експерименти за 90 училища, както и реквизити за ролеви игри, драматизации и куклен театър. Целта е да се създаде по-приветлива и вдъхновяваща атмосфера в стаите за занимания по интереси.

Училищата проявяват устойчив интерес към обновяване на училищни библиотеки и кътове за четене. Освен с нова литература и подходящо обзавеждане – маси, дивани, етажерки, училищата провеждат и културни инициативи като изложби, драматизации, беседи и отбелязване на годишнини на бележити личности от българската литература и култура. През последната година са реализирани 318 инициативи, свързани с насърчаването на четенето, мисленето и творчеството.

Над 1000 обновени кабинета за две години

От старта на програмата през 2023 г. досега, МОН е подпомогнало обновяването на общо 1 073 класни стаи в цялата страна. Това е важна стъпка към създаването на по-модерна и ангажираща образователна среда, която подкрепя учениците в овладяването на знания и умения, необходими за 21-ви век.