Да се въведе длъжност „Помощник – учител“ за всеки ученик със СОП, а броят на останалите деца в паралелката да бъде намален наполовина, предлагат от Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. 

"С тези деца трябва да работят специалисти ресурсни учители или да се въведе длъжността "помощник-учител", като за всяко дете в клас да има специалист. Нека се върнат помощните училища за средни и тежките случаи на деца и ученици със СОП. Приобщаващото образование не работи и тези деца се потискат, вместо да се приобщават. А сред тях има деца, с които, ако се работи всеки час, могат да станат по-добри от другите", каза още синдикатът.

Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ Враца организира обучение за прилагане на Кодекса на труда

"Основен недъг на тази политика е, че сега в клас се допускат до 3-4 ученици със СОП, което от друга страна не намалява броя на останалите ученици. Това безспорно влияе на времето за останалите ученици и ги дискриминира", заявяват от синдиката.

Според близо 80% от учителите е необходимо и да се върнат помощните училища за средни и тежките случаи на деца и ученици със СОП, сочат резултатите от проучване на профсъюза. Някои от тях са с тежки заболявания, което ги прави хиперактивни и вниманието на учителя е насочено приоритетно към тях.

Как да разберете дали дихателните упражнения са подходящи за вас

При отсъствие на ресурсен учител или помощник-учител това отнема от времето за останалите ученици и те трябва да наваксват учебния материал с частни уроци. Приобщаващото образование не работи, смятат от КТ „Подкрепа“ и тези деца се потискат, вместо да се приобщават. 

А сред тях има такива, с които, ако се работи всеки час, могат да станат по-добри от другите, се казва още в позиция на синдиката.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм