На 13 ноември 2025 г. в интернационален конгресен център INTERPRED – WTC Sofia се проведе ежегодната конференция IAB Digital Day 2025, организирана от IAB България.
Под мотото „RE:AI:LITY CHECK. Life after the automation“ събитието събра около 200 представители на дигиталната индустрия, медии, рекламни агенции и технологични компании. На конференцията бяха представи водещи тенденции, практики и дискусии, свързани с автоматизацията, изкуствения интелект и бъдещето на дигиталния маркетинг.
В програмата бяха включени силни и актуални презентации, насочени към предефинирането на маркетинговата ефективност в ерата на автоматизацията. Сред акцентите се откроиха теми като авотматизациите в изкуствения интелект, свързана телевизия (CTV), стратегии и бъдещето в дигиталните технологии, изкуственият интелект в медиите и как брандовете автоматизират своите процеси днес. Лекциите отразиха разнообразието на предизвикателствата пред индустрията – от навлизането на AI в стратегическия процес до трансформиращата роля на автоматизираните медийни среди.
“Това, което всеки от нас може да вземе днес, е не просто ново знание. А нова перспектива — как да използваме технологиите така, че да усилват човешкия ни фактор. Как да бъдем по-смислени, по-гъвкави, по-истински. И как да се развиваме не покрай промените, а заедно със смисъла, който стои зад тях” сподели Мариан Найденов, Председател на УС и CEO на агенция Prodesign в своята реч за откриване на конференцията.
Силно присъствие имаха международните лектори, сред които Филип Бърджер, UK/Europe Organisational Transformation Leader в Mercer, който представи визията си за това как технологиите променят структурата на работа, Александър Асмусен, Директор на отдел Creative Excellence в Ipsos, който говори за синергията между човешката креативност и машинните системи и Андре Джоел, което е Директор на търгвоския отделн и партньорствата в Reddit за Европа и Близкия изотк район, който показа как разговорите и общностите оформят видимостта на марките в свят на намаляващи кликове. Техните опит, анализи и практични примери предизвикаха силен интерес и подхраниха дискусиите за реалността след автоматизацията.
IAB България изказва благодарност към своите партньори и спонсори за подкрепата и съпричастността към развитието на дигиталната екосистема: A1, Aleph, RTB House, Sweet.tv, Metrix Digital и SOpharmacy.

