Предизборната кампания за местните избори през 2023 година е струвала малко над 7 милиона лева. В тази сума не са включени разходите на местните коалиции и инициативните комитети, както и парите, похарчени за битката в София.

Партиите са дали най-много средства за медийни услуги и платени публикации в социалните мрежи. Разходите само за Фейсбук се изчисляват на 600 хиляди евро.

Кампанията за местните избори е струвала с 800 000 лева повече в сравнение с тази за последните парламентарни, сочи анализ на Института за развитие на публичната среда. Най-много разходи са направени за медийни услуги – близо 3.9 милиона лева, коментира пред Дарик Диана Ефтимова.

На тези местни избори за първи път разходите за онлайн медии, надхвърлят парите за участие в традиционните канали – телевизии, вестници и радиа. А почти 600 хиляди евро са похарчени за спонсорирано съдържание във Фейсбук от края на август до началото на ноември.

Най-много разходи по време на кампанията са направили партия ГЕРБ – почти 1.4 млн лева, следват ПП-ДБ с 1.2 млн лева и Възраждане с близо 1 млн лева. 

Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм