Хубаво е да си напомняме през светлите дни на годината, че доброто е навсякъде около нас и можем да го дадем на хора в нужда, но трябва да отворим мирогледа си и да продължим да помагаме през цялата година. Това коментира в ефира на Дарик Йоана Колева, съосновател е на JAMBA - програма за кариерна подготовка и развиване на компетенции на хора в неравностойно положение, която свързва работодатели с мотивирани и квалифицирани кандидати с различни възможности.
“Тази година, дали се дължи на това, че ние сме по-устойчиви и разпознаваеми сред големия бизнес и хората, но това беше най-силната ни година като коледна кампания, която сме имали”, коментира Йоана Колева.
Имахме късмета екипът ни да се разшири, вече сме 13 души и наистина в позитивен аспект се разви нашата дейност, хората са по-сърцати и все повече се отварят към каузи, допълни Йоана, която е и дългогодишно жури в проекта на Дарик “40 до 40”.
“Тази година за първи път спечелихме голям европейски проект, по който работехме с консултант. Проектът е насочен към изграждане на капацитет и “меки умения” на хората с увреждания. Това са набор от социални умения, умения за учене и комуникация. Работим с хора с различни възможности. Пример за това е историята на едно момче Валери, което преди 8 години дойде в офиса ми искаше да работи точно конкретна работа. Ние му казахме, че не е толкова лесно, но направихме връзка с работодател, той се яви на интервю и се провали. Впоследствие започнахме да го подготвяме за второ интервю, задавахме му различни въпроси в продължение на дни. Той се яви отново и получи работата. Вече 8 години работи в този магазин на голяма верига за спортни стоки”, разказа Йоана Колева.
По думите ѝ социалният бизнес се различава от чистия, единствено в това, че зад него стои една социална цел. За разлика от неправителствените организации обаче социалното предприемачество се издържа изцяло чрез стопанска дейност и не разчита на дарения.
Слушайте целия разговор в прикачения файл.