
Над 95 % от европейското бренди, което се изнася за Китай, идва от френските региони Коняк и Арманяк (бел.ред. Cognac, Armagnac), сочат данни на Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC). Неслучайно и производителите на алкохолната напитка настояха пред президента Еманюел Макрон да преговаря с китайския му колега Си Дзинпин да не бъде налагано допълнително мито върху вноса на коняк. Неотдавна Пекин предприе подобна тактика спрямо австралийското вино, като данъкът беше над 200%.

Френският държавен глава намекна, че търговските диспути с Китай са се успокоили, но не представи конкретни резултати след разговорите в Париж. CNBC пише, че в последствие, акциите на водещите производители Pernod Ricard и Remy Cointreau на коняк са поскъпнали с около 3%. Изданието посочва още, че по време на визитата Макрон е подарил бутилка френски коняк от най-висок клас, чиято цена според информацията е над 3,200 долара.

По-рано тази година Китай започна антидъмпингова проверка на производителите на бренди и коняк от ЕС, което може да доведе до налагане на мита върху вноса на този алкохол. Стартирането на проверката се разглеждаше като ответна реакция от страна на Китай, само няколко месеца след като ЕС започна подобно разследване за потенциален дъмпинг на китайските производители на електромобили.
Дъмпингът може да се определи като практика, при която чуждестранни компании продават продукти на по-ниска цена в чужбина, отколкото на вътрешния пазар, като по този начин оказват натиск върху местните производители и пазари.