Още от първите дни на цифровото брандиране и маркетинг, Facebook е основната база на уеб марките. Това означава, че Facebook обикновено е била платформата, в която предприятията са инвестирали най-много.
Ситуацията обаче бързо се променя. Instagram надхвърля 1 милиард потребители. Това е единствената социална медийна платформа, различна от Facebook, която е постигнала тези нива. Над 70% от брандовете и 80% от инфлуенсърите предпочитат колаборации с марки в Instagram. Какво създава тези тенденции?
Снимка: Unsplash
Стрес фактор:
Използването на Facebook може да бъде стресиращо - това е често обсъждана тема в мрежата. Изследванията на Digital Branding Institute дори могат да го потвърдят. Едно скорошно проучване показва, че почивката от Facebook може потенциално да намали общите нива на стрес.
В проучване с над 100 участници, тези, които са направили 5-дневна почивка от Facebook, са имали по-ниски нива на кортизол, отколкото в началото на проучването. Кортизолът е известен хормон на стреса. Това не е изненадващо. Мнението, че Facebook се е пренаситил с реклами, неприятни новини и постоянни спорове между потребителите е навсякъде в интернет.
Снимка: Unsplash
Нарушена поверителност
Някои потребители на социални медии също не вярват на платформата поради всички проблеми с поверителността. Cambridge Analytica, фирмата за политически данни, която работила по кампанията на Тръмп през 2016 г., извърши сериозна злоупотреба с Facebook, което засегна профилите на много потребители.
Новината, че те са използвали Facebook, за да извличат личните данни на над 50 милиона профила във Facebook за потенциална информация за избирателите, беше последната капка за много хора. Хаштагът #DeleteFacebook (ИзтрийФейсбук) заля Twitter и дори привлече вниманието на известни личности.
Младите хора оставят Facebook зад гърба си
Първоначално към Facebook също бяха привлечени много потребители като съвсем нова платформа. Сега е на повече от десетилетие и е много различен от това, което беше в началото. Докато преди 10 години Facebook определяше социалните медии, по-младите хора жадуват за нещо ново и иновативно.
Маркетолозите започват да променят стратегията си както заради цифрите, така и заради популярните мнения на потребителите на социалните медии. Общото мнение както на дигиталните брандъри, така и на клиентите е, че Instagram е по-забавно място за потребителите.
Компаниите виждат по-висока ангажираност, трафик, конверсии и продажби от Instagram, отколкото от Facebook. Ето защо много брандове обмислят да прехвърлят своята база в социалните медии към Instagram. Всъщност много от тях вече са предприели този цифров скок.
Снимка: The Wistleblower
Младите хора и активните потребители на социални медии се насочват интуитивно към Instagram. Това може да се дължи на факта, че те жадуват за свежи, забавни и по-интерактивни преживявания.
Facebook в никакъв случай не е мъртва платформа. Тя просто не задържа вниманието на по-младите хора. Това ново поколение потребители търси иновации и технологии, с които да се чувства съвременно.
Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts