Влиятелността на инфлуенсърите в Турция попадна под ударите на административни санкции.
Глоби в размер на 6,4 млн. турски лири (около 170 хиляди евро) бяха наложени на 16 популярни в социалните мрежи личности, които са си позволили да рекламират продукти без ясно да обявят, че става дума за реклама.
Турската частна телевизия НТВ съобщи, че съветът по реклама към Министерството на търговията е извършил проверки на рекламите в социалните медии, публикувани от инфлуенсъри през миналата година и първите шест месеца на тази година, когато са установени и нарушенията. Става дума за случаи, в които не се посочва ясно и разбираемо, че публикациите на инфлуенсърите представляват реклама.
Проектът по проверка, която се извършва с изкуствен интелект стартира през март 2022 г. Чрез него процентът на случаите, в които не се посочва ясно и разбираемо, че инфлуенсърите рекламират, е намалял от 57 на сто на 11 на сто, посочва турската частна телевизията НТВ.
От началото на тази година Съветът е наложил административни санкции на 50 профила в социалните мрежи, които с рекламите си са нарушили законодателството. През цялата минала година са били санкционирани 77 профила.
За нарушение през миналата година инфлуенсърите са били глобявани с по 347 хиляди турски лири (9140 евро) за нарушение. Тази година санкцията е увеличена на 550 хиляди турски лири (14 500 евро).
Още по темата
- Д-р Красимир Шукерски от УМБАЛ „Свети Георги“: Как технологиите, социалните мрежи и физическата активност влияят върху здравето на мозъка
- 37 пътни инцидента са станали през ноември в Пазарджишко
- Това ли е (най-накрая) краят за X?
- “Ататюрк. История на идеи”: Една книга за бащата на турската република