Влиятелността на инфлуенсърите в Турция попадна под ударите на административни санкции.

Глоби в размер на 6,4 млн. турски лири (около 170 хиляди евро) бяха наложени на 16 популярни в социалните мрежи личности, които са си позволили да рекламират  продукти без ясно да обявят, че става дума за реклама.

Снимка: Getty Images

Турската частна телевизия НТВ съобщи, че съветът по реклама към Министерството на търговията е извършил проверки на рекламите в социалните медии, публикувани от инфлуенсъри през миналата година и първите шест месеца на тази година, когато са установени и нарушенията. Става дума за случаи, в които не се посочва ясно и разбираемо, че публикациите на инфлуенсърите представляват реклама.

Проектът по проверка, която се извършва с изкуствен интелект стартира през март 2022 г. Чрез него процентът на случаите, в които не се посочва ясно и разбираемо, че инфлуенсърите рекламират, е намалял от 57 на сто на 11 на сто, посочва турската частна телевизията НТВ.

Pexels

От началото на тази година Съветът е наложил административни санкции на 50 профила в социалните мрежи, които с рекламите си са нарушили законодателството. През цялата минала година са били санкционирани 77 профила.

За нарушение през миналата година инфлуенсърите са били глобявани с по 347 хиляди турски лири (9140 евро) за нарушение. Тази година санкцията е увеличена на  550 хиляди турски лири (14 500 евро).