Няма хаос с годишните технически прегледи на автомобилите, коментира транспортният министър Георги Гвоздейков. По думите му с въвеждането на системата за качество е игнориран човешкият фактор и възможностите за манипулации, а от движение се спират само автомобили, които създават опасност за движението и за околната среда.

Гвоздейков коментира още, че изискванията за замърсяване няма как да бъдат занижени, но ще бъде предложено автомобилите, които не отговарят на критериите да не бъдат спирани веднага, а да имат 30-дневен срок за отстраняване на повредите. 

Министърът уточни, че има три групи, в които попадат автомобилите:

“Първата група е, допуска се автомобила при незначителни проблеми, там преминаваш със забележки, но преминаваш техническия преглед. И определени забележки, които допускат временно преминаване през технически преглед. Това са значителни проблеми, за които имаш период от 14 дни да отстраниш тези проблеми последната група - това са автомобилите, които застрашават безопасността на движението и, разбира се, на околната среда и попадат в категория опасни. В тази категория попадат и автомобилите, които имат лоши показатели на изгорелите газове”, разясни министър Гвоздейков.

Автомобилите, които попадат в категория „опасни“ в момента се спират от движение. Гвоздейков обясни, че критериите за замърсяване няма как да бъдат занижени, защото са изискване на европейска директива. Обмисля се обаче промяна в наредбата.

“Това, което ние можем да направим като гъвкавост е да класифицираме тези автомобили, които са с лоши показатели в средната категория и да дадем време до 30 дни тези автомобили да имат толеранса да се отстрани проблема”, уточни Георги Гвоздейков. 

До края на тази седмица работна група ще трябва да подготви промените в наредбата, като се очаква те да влязат в сила във възможно най-кратки срокове.

Чуйте прикачения звуков файл